FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den 7:e släpps många av eu-domännamnen som t.ex. fått avslag i ansökan under sunrise. Bland dem finns det ett domännamn som jag vill ha. Vilka företag satsar på att registrera eu-domännamn snabbt? Jag vill ha en premiumtjänst för att öka chanserna att jag får namnet. På enklare tjänster som Loopia går det inte ens att lägga domännamnet i kundvagnen då det står att namnet är upptaget...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
VIP
|
Är namnet bra eller hyffsat bra så har du nog inga möjligheter iom att du är ute så sent. Det finns 1000's domäner före dig i kön hos de bästa backorderfirmorna.. En av firmorna som erbjuder denna tjänst är Domaindiscount24.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Domaindiscount24 verkar vara precis det jag letar efter. €200 var lite väl högt för deras premiumtjänst, men men. Fler alternativ är intressanta.
Namnet är inte speciellt bra men det finns en spansk sajt med samma namn som vill ha eu-domännamnet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kolla med NameISP - de brukar kunna lösa det mesta när det gäller domäner.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi registrerar EU domäner via Enom för våra kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Varken nameISP eller eNom kan regga eu-domäner under Sunrise II. Än så länge känner jag bara till ett ställe man kan göra det och det är Domaindiscount24.net samt ett annat ställe där det kostar $10.000 per registrering. DD24 bekräftar att det aktuella domännamnet ska släppas den 7:e.
Vad konstig att så få kan regga dessa namn. Jag trodde det var stora pengar det handlade om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
På eurid's hemsida finns en lista på alla officiella ombud. Kolla där, så hittar du garanterat mer än 100 st. (har inte orkat gå igenom så många själv)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fler förslag uppskattas! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
men varför inte bara köra en engelsk eller tysk tjänst? rädd för språkbarriärer eller vad? det är rätt enkelt faktiskt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|