FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har stora problem att hitta passande emballage för produkterna jag säljer. För närvarande använder jag mig av vanliga kartonger. Men det blir dyrt och det händer att de går sönder i posthanteringen. Problemet är att jag säljer intimprodukter och kunderna accepterar inte små hål i kartongerna. Produkterna i sig är däremot inte så väldigt ömtåliga.
Det jag letar efter är vadderade påsar med bubbelplast istället för krossat tidningspapper (att skicka över 100g tidningspapper med varje försändelse blir inte billigt!). Det finns påsar som kallas för Mail Lite. De har bubbelplast istället för tidningspapper. Problemet där är istället att kvalitén på själva påsen är för dålig. Det är vanligt kuvert-papper, som man dessutom kan se igenom. Den typen av påse faller alltså bort, eftersom kunderna inte accepterar att man kan se eller känna vad som ligger i. Det jag letar efter är en blandning av vadderade påsar och Mail Lite. En påse med tjockt ordentligt papper på utsidan och med bubbelplast på insidan. Ett alternativ skulle vara plast på utsidan och bubbelplast på insidan. Jag skulle behöva de här påsarna i alla möjliga storlekar. Någon som kan hjälpa? Jag har pratat med min leverantör Boxon, men de har inte det jag letar efter. Har dessutom sökt på Google, men kan inte hitta något. Alla tips mottages tacksamt. Om någon tror sig känna till ett bra alternativ till det jag letar efter, så är det också välkommet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om det hälper men för en massa år sedan beställde företaget skärddarsydda emballage från Pellviks, kan ju vara nåt att kolla http://pellviks.se/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag kör med MailLite , det fungera bra för böcker och sånt. Kan du inte köra med MailLite och försluta "varan" i en svarpåse eller någonting.
Har även ett prövat ett märke som hetter ProPac, den har ett lite hårdare yttremtrl än Maillite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör med ett vadderat kuvert från quill.se som kallas Bubbelpåsar Peel & Seal hos dom och som är tåliga och lätta (och billiga). Riktigt nöjd med dessa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tack för svar!
Problemet med skräddarsydda emballage är att det blir dyrt. Ett annat problem är att det jag skickar är så varierande i storlek. Många påsar finns bara i 3 eller 4 storlekar och är ofta anpassade efter A4-A5. Att använda MailLite kuvert och försluta produkten i ytterligare en (ej transparent) påse skulle funka. Men då har jag två påsar som måste passa varandra och kostnaden riskerar återigen att bli hög. Men det är helt klart värt att undersöka. Det ska nog gå att hitta en lösning på problemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Gå in på http://www.quill.se Logga in och klicka därefter på "Ändra profil" högst upp på sidan Välj "ändra företagsinformation" och direkt under rutan för mailadress sitter kryssrutan för "Jag vill få specialebjudanden per e-post." ((den kryssrutan fanns f.ö. redan i registreringsformuläret på hemsidan)) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Var på ÖoB och köpte kuvert med bubbelplast på insidan idag. RIKTIGT billigt, speciellt med tanke på att man kan köpa några åt gången om man som jag inte säljer så mycket.
Det storlek av ett a4 kostade 4.5 inklusive moms... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|