FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag ska inom kort lansera en ny tjänst och jobbar med startsidan för att få den säljande och lätt att förstå. Om ni tittar på bilden: 1. Vad är det första du tittar på? 2. Vad är det första du tänker på? 3. Blir du intresserad att veta mer? 4. Är det något speciellt som lockar dig? 5. Uppkom det någon fråga du inte fick svar på? http://www.dindesign.se/bdirekt.jpg Hit me hard... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Länkarna i menyn(vad är Butik direkt?...): gör dem lite snyggare. Det första jag tänkte när jag såg dem var om det det var GoogleAds eller inte. Understrukna länkar i menyer är inte snyggt...
Bilden på Tjejen med pratbubblan. Låt bilden på henne i nederkanten få sluta där den blå rutan slutar... Reflektionerna på loggan: testa att göra den lite svagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för feedbacken Venice! Jag gjorde ändringarna och det blev tydligare. Jag har uppdaterat länken.
Funderade du något på frågorna jag skrev? 1. Vad är det första du tittade på? 2. Vad är det första du tänkte på? 3. Blir du intresserad att veta mer? 4. Var det något speciellt som lockade dig? 5. Uppkom det någon fråga du inte fick svar på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det första ögonen drogs till var tjejen med pratbubblan.
Associationerna drogs först till något datorrelaterat, typ webbhotell, men efter att ha sett namnet och menyvalen förstod jag att det var någon form av tjänst som erbjuder färdiga webbutiker. Nej egentligen inte eftersom jag inte är intresserad av en dylik tjänst, däremot lockas man förstås av gratiserbjudandet. Jag tycker det ser ut som att man får svar på det viktigaste, det vill säga vad det är för någonting och vad som erbjuds. Möjligtvis att texten om "Vad är ButikDirekt" skulle kunna lyftas fram ytterligare. Det känns som att reflektioner är ganska ute rent designmässigt men visst, det fungerar ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lite åsikter
1. Vad är det första du tittade på? Butikdirekt loggan, avgiftsbubblan, webbfönstret under bubblan, pratbubbletjejen. Sedan läste jag texten på sidan. Mina ögon ritade ett "D" över sidan, om du förstår vad jag menar. Började längst upp, gjorde den rundade formen och scannade sedan texten nerifrån och upp. 2. Vad är det första du tänkte på? - Finns det verkligen en marknad för dessa tjänster, är den inte mättad. - Gratis my ass. Det finns alltid någon hake (jo jag är cynisk) - Lockar det verkligen folk att testa en butik i 30 dagar? Det är ju knappst så att man hinner kontrollera försäljnig utan man själv måste lägga ner massa tid på att testa butiken, lägga upp artiklar, genomföra testköp etc... - Får man genomföra testköp? Så att man vet hur användarna kan komma att uppleva butiken. 3. Blir du intresserad att veta mer? Vad är det som ingår? Antar att de beskrivs på undersidor. Hur sköts administration av butiken, hur lägger man upp artiklar etc. 4. Var det något speciellt som lockade dig? Referenser. Vilka är det som ligger bakom? Varför skall jag riskera företagets försäljing om ni ligger nere etc. 5. Uppkom det någon fråga du inte fick svar på? En annan kommentar. Jag är tveksam till språkbruket under "Vad är ButikDirekt ?" Den känns lite amatörmässig, till exempel är det ju väldigt mysigt att ni har en trevlig support, men kan dom något och hur mycket kostar det att använda den. Jag tyckte det verkade bra. Pratbubbletjejen lockade till köp direkt. Antar att du har gjort det, men testa lite olika disposition av sidan där du lägger sidkomponenterna lite olika. Vilken känns mest köptriggande? /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack derJonas!
Jag håller med att reflektionerna är lite ute, det väger och jag har inte riktigt hittat något bra än. Tusen tack Mattias! Mycket bra kritik, jag ser bristerna och förstår vad du menar. Jag ska jobba mer med sidan och återkomma. Verkligen bra kritik! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|