FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köpte en ljudhuv så att jag kunde ha en server i gång i mitt rum. Nu tycker jag att det inte vart så mycket skillnad. Okej den tog bort alla väsljud men jag har kvar ett lågfrekvent buller ljud. Ljudhuven har en egen fläkt och jag antar att luften cirkulerar runt i denna så det är ingen ide att fylla den med något fyllnadsmaterial. Nu är min fråga, eftersom den har en fläkt, vad är det då för mening med att ha stora fläkten i datorn igång? Jag skulle kunna ta loss plåtlocket och koppla bort alla fläktar utom den som finns ovanför processorn (förhoppningsvis är det inte den som brummar), sedan ställa in den som den är. Eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
Jag hade en ljudhuv en gång i tiden, men efter liknande strul kom jag fram till att det var betydligt mer effektivt att få bort ljud genom att byta fläktarna i datorn istället samt fixa ett ljudisolerat chassi.
Du kan ju försöka byta till tystare fläktar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har två nya dellburkar och de är nära på helt ljudlösa. Det är nästan så man börjar undra om den är igång eller inte
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad ska man tänka på om man vill byta fläktar?
Ström, Modell, Ålder osv. Är alla moderna fläktar tysta? Är det en speciell typ av fläkt jag behöver? Passar dem i äldre datorer. Datorn är säkert 6-7 år gammal. Har en delldator. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Förpassa servern till ett annat rum eller en garderob. (men glöm inte ventilationen).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|