FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
visste ni att det kostar 100kr extra för att använda VISA kort vid betalning?
Jag håller på att boka nu....har någon annan stött på denna mystiska avgift ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Något måste de tjäna pengar på. Är det inte 071-nr till deras bokning också?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beror väl på typ av VISA-kort. Kreditkort är dyrast. Bankkort kostade 16 kr när jag bokade för 2 veckor sedan och elektronkort än väl helt gratis. Fast det kanske är nått nytt dom infört.
/Micke som idag kom hem från Gdansk - 169 kr t/r med Ryanair inkl. skatter & avgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Finns det ingen lag / avtal som säger att man inte får ta ut en kortavgift på visa kort?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Kollade upp det.
Visa debit = Visa bankkort kostar 12kr/passagerare. Visa = Visa kreditkort kostar 50kr/passagerare. Det är mindre än många konkurrenter som tar 50-100 kr/passagerare oavsett typ av kort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är rätt många som tar en hög avgift när man använder just kreditkort. T.ex. Katshing (säljer mobiltelefoner) gör det också. Jag antar att det innebär en högre kostnad för dem än rena betalkort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
I vanliga affärer så kan man också få en avgift på några kr för att man handlar med sitt kreditkort
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har för mig att det är olagligt ? att lägga på en extra avgift för kort? Eller det bestrider något iaf, men minns inte vilket avtal. Som många pizzerior gör, vilket inte är tillåtet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att banker och deras ombud har haft ett avtal där detta har reglerats så att inga extra avgifter har fått förekomma. Däremot tror jag att det har tagits bort så att det nu är fritt fram
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|