FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
VIP
|
Som många nog vet så spelar domäner en viss roll för sökmotoroptimering (mer på vissa sökmotorer än andra..), samtidigt som ett fräckt domännamn är ett sätt att branda sitt företag. Det finns en del större köpare, säljare och domänhandlare i Sverige, ganska stor skara egentligen för landets ringa storlek.. Flera domäner säljs för 10 000 kr - 100 000 kr, ibland t.o.m mer.. Jag har i min blogg försökt sammanställa en lista över alla de största försäljningarna i Sverige.
Det vore jättekul om fler kunde posta försäljningar, helst över 15 000 sek. Här kommer en början: Inkasso.se - 200 000 :- Toys.se - 80 000 :- Däck.se - 40 000 :- SMS.se - c:a 100 000:- Charter.se - 100 000:- Reseforum.se - 100 000 :- Ringsignaler.se - 95 000 :- (eller var det 85k???) Kryssning.se - 80 000 :- Kryssningar.se - 80 000 :- Nyheter.se - c:a 60 000 :- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
TBA har ju även sålt Mobil.se och Hotell.se, samtidigt som han köpt Internet.se (från Martin på gamla SignaturData om jag inte minns fel). Några andra som du missat är kreditkort.se, kontokort.se och konferens.se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tror dock inte TBA redovisar sina köp&försäljningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ringsignaler.se gick för 40 000 kr.
oboy.se 70 000 kr tobaksbutiken.kr 30 000 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Likaså ifall du vet någon av de andra så säg gärna till.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/edit: Och din uppgift på inkasso.se är lite galen, enligt Sedo så såldes den för 18.400 €. Fler affärer: Jakt.se: 7999€. Chat.se: $9637 TexasHoldem.se: $14681 Allsvenskan.se: $13074 //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vore även intressant att se statistik över större försäljningar av .nu domäner.
Nån som har input? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Maccke: För att gå lite off topic. Var hittar man din blog?
![]() |
Svara |
|
|