FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är medveten om att det finns "Starter Kits" på www.asp.net. Jag söker dock fler exempel på färdiga portaler och alla möjliga former av färdigabyggda websajter byggda i ASP.NET.
Tackar för förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
har du kollat hotscripts.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack för tipsen, inget jag fastnade för direkt. Har du någon erfarenhet av dessa själv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte i skarpt läge, communityserver är den som www.asp.net körs på. Upplever den som lite långsam, men å andra sida kan det ha med belastningen att göra.
Rainbowportal har jag testat lokalt och inte fått att rulla, vet inte om jag är "dum i huvudet" eller om de krånglat till installationsprocessen. Jag tror dessa färdiga lösningar passar de som inte har så stort behov att få det "som de vill" utan nöjer sig med det som kommer out of the box. Det jag saknar rent allmänt i dessa generella lösningar är enkla sätt att utöka funktionaliteten. Oftast ligger de inkapslade på ett onödigt sätt så det är snudd på omöjligt att få det som jag själv vill. Sitter därför och bygger från grunden mot asp.net 2.0 och dess membership och deras provider-model. Då blir det lite mer av "plug and play" över det hela. Kasta upp din lilla modul, lägg till nödvändig rad i web.config och off you go. Det finns faktiskt en tredje som jag inte tänkte på först: http://www.dotnetnuke.com/ Den har jag däremot ingen som helst erfarenhet av, inte ens lokalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du vill ha lite mer åt vanliga CMS-hållet kan jag varmt rekommendera http://www.umbraco.org, utgivet under GPL.
Jag har gjort siter i både CommunityServer och DotNetNuke, CS avråder jag från om man vill skriva om någon funktionalitet överhuvudtaget eller kombinera det med något annat eftersom koden ofta lämnar mycket övrigt att önska. DNN är bättre men också lite strulig i koden (enligt mig) ibland. Det tog i alla fall mig rätt lång tid att överhuvutaget förstå olika tekniker och flöden som används... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|