FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
La för ett par månader sedan in en beställning av snapback på en domän som skulle släppas fri från karantän i mitten av maj.
Döm av min förvåning när jag igår av en slump skulle kolla vilket exakt datum det var den skulle kunna reggas på nytt så är domänen bortplockad från karantän. Kollar man whoisutdraget på NIC-SE så står det att domänen varit reggad sedan ett antal år tillbaks. Hur är detta möjligt? En domän som hamnar i karantän ska väl inte kunna lyftas ur denna och kunna registreras på nytt av den gamle ägaren? Har man inte bara fram tills det datum då domänen lyft in i karantän på sig att betala fakturan? Man blir ju lite småförbannad när man upptäcker sådant här... :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan förnya domänen även om den ligger i karantänslistan...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm det är isf något jag missat.. Har alltid trott att man inte kan förnya domänen när den väl hamnat i karantän.. Tycker åtminstone det borde vara så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Resedomäner? lol
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
nja, var några väldigt bra resedomäner som försvann från karantän precis. charterresor.se och paketresor.se..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ägaren till dem gillar att leva "on the edge" tror jag...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Varför jag inte betala för dessa domäner var för att jag aldrig fick avier.
Var inte förrens några berätta för mig att de ligger i karantän. När domänerna ligger i karantän (90 dagar) så kan man fortfarande betala och de går då tillbaks till aktiva... Vilket jag gjorde. Varför de drog ut på tiden berodde på Svea ekonomi efter 2 veckor efter att jag betalat in så var de inte aktiva än så jag ringde och de löste sig på 1-2 timmar. Nu har jag bett svea ekonomi att ändra ALLA domäner jag äger till korrekt adress m.m. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Johan: Hoppas du betalt alla domäner jag köpte av dig förra veckan så dom inte förfaller innan jag får fakturan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Man vet aldrig =P |