FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag kommer ihåg att någon talade sig varm om Co-op Ad network här på WN för ett tag sen så jag signade upp mig idag. Jag undrar bara, vad är egentligen den bakomliggande idén? För varje besökare man skickar iväg så får man väl i slutändan inte mer än en tillbaka. Alltså blir det väl en förlustaffär i antalet besökare? Eller ska man se det som att den man skickar iväg troligtvis var trött och ville iväg och man får in en ny som har visat ett uppenbart intresse. Jag menar, varför tjänar man på detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Co-op i ett nötskal: du visar andras länkar tagna från en "pool" av url'er och du får dina länkar visade på andras sidor (nästan i samma ratio...beroende på hur många sidor din site har och hur många länkar du visar per sida...PR skulle visst spela in också om jag inte missminner mig).
Nackdelar: * Du tvingas ha orelevanta utlänkar på dina sidor * Du får orelevanta inlänkar till dina sidor * De sidor som visar länkar till din site kommer att variera från dag till dag Fördelar: * Viss organisk trafik (kvalitet varierar) * Övriga sökmotorer (Google är försiktigare) gluffsar i sig inlänkar som smör i solsken |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Så i slutändan verkar det som ganska plus minus noll tycker jag.... tack i alla fall!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man kan lägga coop på sidor som inte är så värdefulla för en och genom att variera ankartext och skapa annonser till undersidor +startsidor kan man få fina booster i rankningen på Google.
Coop är dock ett känsligt verktyg och tar en tid (+resurser för att få hög "weight") att kunna hantera till bra resultat. Tillsammans med link-vault och andra länkbyggestrategier tycker jag coop utgör en bra funktion. Men för svenska sidor så vet jag nog inte om det är så bra. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|