FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har suttit och letat efter webhostingalternativ i hur många timmar som helst nu och börjar tröttna. Kan någon komma med ett tips?
Mina önskemål: Ska tillåta gamblingsajter. Gärna Brittiska servrar. Php och apache. Php safe mode ska kunna stängas av. Det är p.g.a. detta jag vill byta från surftown, de vill inte tillåta det :-(. Samt att jag vill kunna ställa in så att html-filer parsas som php men det borde väl gå typ överallt. Hög tillgänglighet. Snabb uppkoppling mot europa. My sql databas, minst 1 gärna fler. Inte för dyrt. <100kr/månad helst. Fast för det perfekta alternativet kan jag betala mer. Tillåter många (ca 5) domäner/sajter på samma konto utan att det blir för dyrt. För tillfället är det nog dreamhost som verkar mest lovande. Fast deras uppkoppling mot europa verkar inte vara super. Det är en del krav, kanske svårt att uppfylla alla. Men det vore trevligt att hitta en bra host så man slipper bekymra sig sen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmm.. Webmasters.com verkar faktiskt som ett rätt bra alternativ..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har flera sajter, både på dreamhost och globat. Tycker också att dreamhost är segt. Rekar helt klart globat. Uppfyller alla dina krav vad jag kan se. Flera databaser, möjlighet att koppla flera domäner till samma konto, safe mode off, mm. Maila och kolla angående gambling, det vet jag inte.
Jag har flera sajter hostade där så PM:a om du vill ha rabattkoder på deras hosting. Inget affiliate eller så, har fått dem eftersom jag har flera konton där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det lutar åt Oderland. Väntar bara på svar om mina sajter är tillåtna. Har freestrippoker.us och även om den är oskyldig kanske de inte tillåter den. Plus spelapoker.nu då..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ibland gillar folk att läsa vilket webhotell man valde i slutänden. Jag valde loopia sista dagen på deras 70% rabatt-erbjudande. De är säkert bra på de flesta sätt, men en sak är väldigt väldigt dålig. Jag tycker det är okej att betala extra för databaser, men när de ska ha 26 kr/månad PER STYCK för varje databas, som dessutom tar av det utrymme man redan har så blir man lite sur. En rimligare lösning hade varit att man fick ha hur många man ville för det priset så länge man inte överskred det tillåtna utrymmet. Tycker inte det framgår på deras hemsida heller att man bara får en databas, jag borde ju frågat själv men eftersom det var sista kvällen på erbjudandet så hann jag inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vi har omkring 10 bronsabonnemang hos dem, och det fungerar jättebra. Supporten är snabb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Hagklint: När jag skapade min databas fick jag tilldela den utrymme av det jag hade tillgängligt. Jag tilldelade den 40 Mb. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har svårt att förstå varför man för en webbplats skulle behöva flera databaser. Det går ju alldeles utmärkt att lägga all data i en och samma databas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|