FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Säger man "politiskt korrekt" eller "politisk korrekt"
Googlar man på dessa 2 termer är de rätt lika, jag och en vän delar olika meningar. Berätta för mig, vad är rätt? Så jag kan dansa runt och skratta åt denna kamrat att jag än en gång segra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Politiskt korrekt säger jag och är 99.98% säker på att det är så man ska säga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Politiskt korrekt, så säger jag och är som föregående person ganska säker på det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag säger verkligen inte emot er :-) Men finns saker som talar emot, wikipedia verkar ha fel med andra ord :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Står ju på wiki minst 20ggr politiskt korrekt och typ 2ggr politisk korrekt.
Är väl så att själva termen heter politisk korrekt(het) men böjelser blir det alltid politiskt korrekt. Jag har iaf aldrig hört någon säga politisk korrekt, fast det är iof ganska lätt att höra det man vill höra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ok tack! :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
En politisk korrekt handling
och En politiskt korrekt handling har väl två helt skilda innebörder(stavas)?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En politisk korrekt handling => En politisk, korrekt handling. En politisk och korrekt handling. Samt: En politiskt korrekt handling => En handling som är korrekt ur ett politiskt perspektiv. Mina €0.05 :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har vidarbefodrat frågan till fylking, så han kan ta upp detta med sina kontakter på svenska akademin... HAHA
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vem bryr sig om politik?
|