FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur gör man, d.v.s. var hittar jag de gamla filerna som behövs. Det gäller mail, både de med och utan bilagor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
c:\documents and settings\DIN USER\local settings\application data\identities\skumma siffror\Microsoft\outlook express\
där ligger alla mailboxar. Sedan får du exportera dina mailkonton och importera igen i nya klienten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
OK, så jag måste exportera innan jag importerar.
Kan jag exportera i det nuvarande e-mailprogrammet och sedan importera direkt efter, eller måste jag försöka få igång den gamla hd igen? Om jag inte lyckats, är det kört då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag inte minns fel är det enda man behöver göra att kopiera hela katalogen där man har sina Outlock-filer till den nya datorn och sedan på denna dator så startar du outlock och väljer att ändra den katalog där filerna sparas till den katalog som du precis kopierat och där du alltså har dina gamla Outlock-filer. Outlock kommer nu "känna av" att denna mapp innehåller Outlock-filer och kommer fråga dig om du vill använda dessa eller om du vill skriva över dessa. Svara att du vill använda dessa och allt är klart.
Jag gjorde detta för drygt ett år sedan när jag bytte dator och för mig fungerade det fint. Jag behövde alltså varken importera eller exportera något. Det enda jag gjorde i Outlock var alltså att byta den katalog där filerna fanns sparade. Jag använde Win XP Home och Outlock Express. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma sak med Outlook (den riktiga). Kopiera in *.pst till den nya hd:n och välj att du ska använda den pst:n istället för den som Outlook skapat vid installation.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för hjälpen! Jag lyckades lätt få över adressbok och favoriter genom att kopiera direkt över, men hur jag än letar så hittar jag inte mailen. Inte ens de på den nuvarande hd, förutom i inkorgen då. Har även sökt på .pst men hittar ingen sådan fil.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mailen ligger där jag angav om du kör Outlook Express och inte har ändrat vilken mapp filerna ska sparas i.
Sök annars på *.dbx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack igen, ska kolla direkt....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Yes! Nu har jag hittat mailen och lagt över den i den nya hd. Och mailen syns i den nya inkorgen.
Tusen tack Webmaster Network med medlemmar för att ni finns! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|