FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Noterade precis en stor omstuvning av sökresultatet på G avseende sökordet "webbhotell".
WN har hamnat relativt högt; själv har jag sjunkit ett par placeringar - men det ser ut som om ett par konkurrenter sjunkit ordentligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, de verkar ha uppdaterat, har själv klättrat en hel del.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lite off-topic kanske, men i alla fall...
Hur kommer det sig att uppslaget.se kan ranka så bra på precis varenda sökord? Det är en sida med enbart affiliate-länkar. Sökte på webbhotell och sedan på webhotell och uppslaget ligger på förstasidan för båda stavningarna. Jag tycker inte det spelar någon roll vad jag söker på för ord. Uppslaget rankar alltid i toppen. Det räcker med att de tar med ett ord på sin sida så hamnar de 10 i topp. Även om de har många inlänkar så är det för mig oförklarligt... Vad gör de alltså som är så otroligt rätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppslaget känns ju lite grand som en "fuloptimering". Med det menar jag att de har lyckats tränga sig före mer relevanta sidor.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jag har ingenting ont att säga om uppslaget.se (de förmedlar bra kunder till oss). Jag är bara så förvånad över att en sida med affiliate-länkar kan ranka så högt på precis allt. Man kan alltid optimera en sida för ett ord och sedan jaga inlänkar med det ordet i länken. Är man bara flitig nog så kommer man att ranka bra på det ordet. Men uppslaget.se rankar bra på så många ord. Det är det jag tycker är så märkligt. Vad är hemligheten...? :huh: Är det ens möjligt att optimera för så många ord? De borde ge sig in i seo-branschen.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Men man blir förbannad när man själv vill sitta på just "det" ordet ![]() Har märkt en hel del ändringar på senaste tid. Upp och ner i rank, ny och hög pr till nya sidor. Edit: Aidex, jag gissar på att de inte vinner så mycket på att ge seo åt andra (än vad de skulle vinna på att ge sig själv). Hur de har gått till väga vågar jag inte ens gissa på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
En liten fundering.
Dett ligger en hel del arbete bakom upplaget:s http://search.yahoo.com/search?p=lin...w.uppslaget.se tycker jag. Dock har de flesta ganska låg PR och man kan då undra om summan av alla trots allt påverkar. Nja.. Eller kan det månne vara så enkelt att eftersom uppslaget:s fina sökruta är kopplad till Google AdSense så regerar google uppslaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
[QUOTE]
Inget konstigt. Varken fuloptimering eller fusk. Det enda som behövs ar ett riktigt bra och ärligt SEO arbete fron början. Jag har samma fenomen po massor av mina undersidor t.ex. po alla sidorna i "news and updates". Varje ord, menig ect. ect hamnar po förstasidan hos Googles. Jag uppskattar att vi har nogra 1.000 - tals förstasidans placeringar po alla möjliga ord och fraser förutom vora viktiga sökorden. Jag anlitar ett mycket bra SEO-foretag utanfor Goteborg, po Tjörn som vi tillsammans med har byggt upp hela siten med fron borjan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|