FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har vi äntligen blivit färdiga med vår flytt av community delarna från Prisjakt till minhembio.com.
En av de stora anledningarna till flytten är att vi breddar prisjakt från att bara jämfört priser på hemelektronik. Vi har fått massor av feedback i vårt forum, men det skulle vara roligt att få lite feedback från andra webmasters ![]() Personligen är jag mest nöjd med galleriet och sök-funktionen (Prova!). Men som sagt feedback är välkommen (säg gärna något snällt också ![]() http://www.minhembio.com //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser riktigt snyggt ut. Det enda du kan behöva fixa kan vara rubrikerna, jag skulle vilja ha lite padding-bottom på dom...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Rent designmässigt är det ju klockrent! Smart lösning för att logga in. Detaljerna gör det hela enastående.
![]() Tekniskt sätt är det lika klockrent! Sökfunktionen har jag sett på andra ställen och precis som där, funkar den grymt bra! Väldigt positivt överaskad. Där är dock säkert några buggar, det är det alltid ![]() Snyggt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker om den. Gillar bildarkivet, där lär man hitta idéer den dagen man ska göra sin egna biosalong. :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanon. Hittar inge direkta misstag på sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med föregående. Har inget spec. att klaga på! Tycker det ser väldigt fint ut! Tumme upp!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Första intrycket är "Wow!" och jag brukar sällan bli imponerad av hemsidor. Mycket fina detaljer och härligt nytänkande i de ovan nämnda detaljerna som t ex inloggningen och sökningen (även du antagligen inte är först med dessa funktioner). Undrar bara om inte servern blir extremt belastad av den där automatiska sökningen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har du förresten lust att avslöja hur sökfunktion är gjord?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
AJAX heter det. Trevligt det där, de flesta webbläsarna har stöd för det, men förvånansvärt få sidor använder det. Har själv tänkt att slänga in lite sådan funktionalitet inom kort, väldigt simpel visserligen, men ändå. Stora möjligheter finns ju...
Google Suggest är ju en lite större sida som det används på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fördelen med AJAX är att bara en den delen som ändras skickas till klienten, så för en sökning behöver inte hela sidan laddas om utan det är bara de få byte:n som ändras som skickas. Det gör att man som användare arbetar snabbare, dessutom snabbas sökningen för användaren upp genom att han direkt ser om det han söker finns eller ej ![]() Sen måste det naturligtvis kombineras med en smart cache som avlastar databasservern. AJAX är riktigt trevligt, men det tar ett tag innan man blir kompis med det! //Jonas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|