Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Anmäla spam i Googleresultat

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-23, 02:05 #1
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Hur gör man för att anmäla om någon fuskar på Google? Och är det lönt att anmäla? Det är en sajt som jag tycker blir mer och mer irriterande för varje dag...
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-23, 02:42 #2
MWMedias avatar
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
MWMedia MWMedia är inte uppkopplad
Medlem
MWMedias avatar

Reg.datum: Oct 2003
Hallå där,

http://www.google.com/contact/spamreport.html

Jag har aldrig anmält något själv och jag tror inte man ska hoppas på för mycket.
Men det är ju alltid värt ett försök!
MWMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-23, 11:56 #3
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
Om det är värt det eller inte kan vi ju aldrig riktigt veta.
Jag tror personligen att det lönar sig att vara ärlig mot sökmotorerna.
Jag anmäler ganska flitigt om jag hittar fusk (redirects/dörrsidor/dold text mm), framförallt om jag optimerat en kund och finner fuskare i placeringar som ligger på topplaceringar.

Anledningen till att jag gör det, ni med hoppas jag. Är att detta faktiskt är vår skylldighet som seriös optimerare (om man nu är det) och följer Google riktlinjer för SEO. (http://www.google.com/webmasters/seo.html).

Där står klart och tydligt att vi skall anmäla fuskare.

Det är ju relevans google är ute efter.
Med det menar dom ju surfarens rätt till material som dom sökt efter.

Här kommer lite översatta utdrag ur sidan:

Citat:
Om en SEO skapar felaktig eller missvisande innehåll för din räkning, så som dörrsidor eller spegel-domäner, så kan den eventuellt avlägsnas helt från Google's index. I sista änden så är ni ansvariga för materialet som implementeras på er webbplats av den som ni köper tjänsten av. Det är bäst att ni är säkra på exakt hur de planerar att "hjälpa" er.
Citat:
Ett vanligt fusk är skapande av skugg-domäner, det transporterar användare till en annan plats genom att använda otillbörliga "redirects" (vidarebefordring). Dessa skuggdomäner är ofta ägda av SEO’s som påstår att det är arbete för en kunds räkning. Men, om relationen störs så kan SEO'n enkelt peka om domänen till en annan plats, eller till en av era konkurrenters webbplats. Om det händer så har ni betalt utvecklingen av en site som konkurrerar med er egna, ägd av SEO'n.
En annan otillåten teknik är att placera "dörrsidor" (doorway pages) som är laddade med sökord någonstans på er domän. SEO'n lovar att detta kommer att göra sidan mer relevant för fler sökningar. Detta är uttryckligen falskt eftersom enskilda sidor sällan är mer relevanta för att ett stort antal sökord. Mer förrädiskt dock, eftersom dessa dörrsidor ofta innehåller gömda länkar till SEO'ns andra klienter med. Sådana dörrsidor dränerar bort länkpopularitet av er hemsida och ger SEO'n och dess andra klienter krediten för länken, vilket kan få er hemsida att länka till oseriösa eller hemsidor med olagligt innehåll om ni har otur.
Citat:
Fråga er SEO om dom rapporterar varje enskilt fall av "spam" (fusk) som dom hittar på Google genom att använda vårt spam rapporteringsformulär på:
http://www.google.com/contact/spamreport.html. Moraliska SEO företag rapporterar bedrägeriplatser som överträder Googles spam riktlinjer.
Hans Sandblom/SEO | www.tjorndesign.se
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017