FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Går det på något sätt kontrollera om ett e-mail gått fram till mottagaren när man skickar med php?
Jag hade för mig att den åtminstonde skulle skicka ett bouncback till avsändaradressen om det inte gick fram. Kan jag få det på något sätt eller är det inställningar i mailservern som hanterar sådant? Har försökt skicka med både mail() och phpmailer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det löste sig nu ändå
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur loste du det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har liknande behov då en sajt jag gjort skickar ut ett mail då personen registrerar sitt konto. Mailet innehåller en verifieringslänk som måste användas för att köpet ska genomföras.
Dock är det några personer som inte får detta mail, trots upprepade försök. Finns det något man kan testa eller söka efter för att se varför vissa e-postadresser inte kan ta emot mina mail? Kan det vara interna inställningar (policys) hos mottagaren som spärrar och kan man i så fall se att det spärrats? Eller kan det vara så att det stoppats av något hårt spam-filter och finns det då några guidelines för hur man formulerar mailen så att de inte fastnar där? Många frågor men svara gärna på någon av dem... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Endast mottagaren kan eventuellt se varför mailet fastna i spamkorgen, ofta då i headern då poängsättning sätts där.
Skicka ett mail till någon du vet har ett hårt spamfilter och kolla vilka variablar spamfiltret fastnar på. Kanske är din smtp server med i en svartlista någonstans. Se också till att ha formaterat mailet korrekt så det ser ut som ett riktigt mail med en riktig avsändaradress etc. Unvik gärna nummer i epostadresser och ämne. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||