FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltid när man frågar någon om förslag till hur man ska få fler besökare
till sidan så får man detta förslag "Gör tävlingar med priser, det drar folk" Men det kan det ju omöjligt göra pga att "Syns du inte så finns du inte" Alltså hur ska folk veta att det finns priser att vinna på en sida man inte hört talas om den ? Så alla som brukar ge detta förslag till folk som vill ha fler besökare -Sluta- Eller gör om svaret och lägg till att man måste annonsera ut det med reklam på andra sidor mm.. Ville bara säga det Jag har själv aldrig haft reklam/priser/tävlingar för min sida. Då jag ej kan betala för detta med tom ficka. Men den dagen mitt AdSense konto kommer upp i 100$ så har ja tänkt göra lite AdWords reklam för siten iaf... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Som Davve säger.
Får du EN besökare så kan den ge dig hur många besökare som helst. Du måste bara ha något som ser till att personen som besöker sidan kan rekommendera den till andra och dessutom återkomma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Finns ett antal sajter som länkar till tävlingar, bara att tipsa dessa... Själv får jag några hundra gratis besökare från dessa sajter daglligen.
Nästa steg (som oftast är dyrare) är att erbjuda nått gratis på hemsidan, typ nyckelring, godis eller liknande. Då brukar alla gratissajter länka och då kan man få riktigt mycket trafik... Flera tusen pers per dag är inte omöjligt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis som Robertsson säger:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
En ide. Anordna tävling för webmasters. Den som skickar mest trafik till din sida vinner nånting riktigt fint. Sen annonsera om tävlingen här på forumet, så får du nog lite tävlandes om priset är värt det. Kanske inte ger 100% kvalitets besökare, men några procent borde det bli allafall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gjorde en sak -96. Annonserade om att vi bjöd på en kopp kaffe till alla som besökte vårt virtuella kontor. Skickade ut påsar med en kopp kaffe med snigelpost. Fick många skratt och glada mail om detta.
Funderar också på detta med marknadsföring och har funderar på en sak som kan ge mycket men den vill jag hålla för mig själv ett tag... ;-) Men jag återkommer gärna och berättar utfallet när detta har blivit av. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du har svårt att betala priser med tom ficka så kanske du kan hitta en sponsor som står för priset. Genom att koppla något tävlingsmoment till din sponsor kan du driva trafik även till din sponsors sida.
Ett av de bästa sätten att skapa bestående värden från sin tävling är att frivilligt erbjuda de som tävlar att börja prenumerera på ditt nyhetsbrev. När man redan är aktiverad (i tävlingen) är tröskeln mycket lägre att göra detta än om man själv måste leta upp hur man prenumererar. Välj ett pris som attraherar rätt målgrupp och som tidigare skrivits, registrera den på tävlingsportalerna, mejla ut till befintliga kunder, använd mun-till-mun. Min erfarenhet är att tvälingar är ett utmärkt sätt att driva trafik och hitta nya leads och kunder |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vart ska man börja leta ? Tacksam för förslag / ideér |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det någon som vet om man kan köpa trisslotter billigt genom svenska spel till en tävling om man ska ha typ 100 eller något sådant.
Eller vet någon hur mycket butikerna får av lottens pris? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|