FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Går det att komma bort från deras fasta årsavgift på 2995:- . Känns väldigt onödig, då de kommer tjäna en hel hög av pengar på de andra avgifterna.
Har ni andra som använder dom en avgift på 2,85% av totalbeloppen på fakturan samt en fast avgift på 12,60 per faktura? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kommer aldrig att komma ifrån att de köper fakturan och tar kreditrisken, därav kommer de förmodligen att forstätta ha sitt maxtak. Jag vet dock att vissa butiker har fått upp taket lite högre om man säljer dyra produkter, tex mobiltelefoner eller annan elektronik.
Har du stora orderflöden kan du säkerligen få bättre pris på transaktionasavgift och procentsats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja, eller så kan man hämta prisuppgifter från deras konkurrenter och nämna att ett byte är högst aktuellt..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att maxbeloppet ligger någonstans där också, spelar oss ingen roll då vi inte har så dyra produkter. Har acme någon fast avgift? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
acme har samma fasta avgift
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det föreligger som så, att jag har ett tips.
Ett råd som grundar sig på min erfarenhet från nystartade telefonoperatörer. Enl. en undersökning vi gjorde för mindre än två år sedan berodde en stor del av avhoppen från teleoperatörerna på att kunderna kände sig obekväma i situationen med 14 dagars kredit som kunde förfalla mitt i månaden. Dessutom var de olika finansbolagen mycket snabba med att skicka påminnelser och strax därefter inkassokrav. För många nya kunder blev detta en shock. I alla fall om man var van vid Telias fakturahantering. Kunderna kunde vara nöjda med teleoperatören i sig men inte med faktureringsproceduren. Telia är dock mycket medvetna om detta och gillar situationen. Med andra ord, det är långt ifrån bara de fasta och löpande avgifterna som är viktiga när man anlitar finansbolag. Testa deras kundservice! Hur snabba är de med påminnelser och inkassokrav? (Är de tillmötesgående) Till sist, glöm inte att om kunden blir sen med sin betalning är det inte ER de korresponderar med, utan en person på ett finansbolag som kanske inte ens har en aning om vad ERT gebit är... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har samma avgifter. Tycket att det faktiskt är värt det. Min orderingång har faktiskt ökat sedan jag började med dem. Jag har lagt till en faktureringsavgift på 25 kr som kunden betalar för att täcka de fasta kostnaderna, och det har inte varit några problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker också att det är värt det. Har valt en faktureringsavgift på 15 kr. Det täcker inte till 100% men tror att jag fått många orders som jag inte skulle fått annars. Jag startade upp webbutiken med fakturera mig så jag har eg. inget att jämföra med, men det har rullat på och jag tror att det är Kreditors förtjänst.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som jag tidigare skrivit är det av högsta betydelse att noggrannt granska kreditbolagens tillvägagångssätt.
Årsavgifter kan i slutändan inte spela ngn roll om man har för många kundavhopp pga av kreditbolagens uppförande. Länken http://www.fi.se/Templates/Page____5598.aspx handlar om bland annat detta. Någon som har siffror på hur många fakturaköp som trasslar till sig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
Internetfilosofen, Har inga direkta siffror , men det skiljer sig väldigt beroende på vilken bransch man jobbar med. Exempelvis byggbranschen kan vara väldigt strulig, men om du har en shop på nätet så är det inte samma problem. Ofta så har inte byggare några avtal med sin kunder (Exempelvis en privatperson som ska lägga nytt tak, där blir det problem titt som tätt). Och de flesta shoppar har ju köpvillkor för att just underlätta för både sig själv och kunden. Jag själv skulle aldrig handla något hos ehandlare som inte har köpvillkor, känns inte så seriöst. Ska försöka forska efter lite siffror angående fakturaköp, återkommer inom kort. //Martin |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|