FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej !
Finns det någon som har provat eller kör Cube Panel eller ZPanel? Jag behöver lite info om hur system är ! Alltså säkerhet, funktioner, möjligheter till utbyggnad m.m. Mvh, Matte |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
- Med MS SQL-stöd menar de MSDE, vilket är problematiskt om man tänkt använda det för webbhosting-tjänster, och det antar jag att de flesta kontrollpanelsinnehavare gör. Man kan stänga av MSDE-funktionen så man inte bryter mot Microsofts avtal. - SpamAssassin fungerar endast med Linux-versionen. Det går att köpa en annan version av MailEnable, men enligt CubePanels tekniska support visste dom inte om det skulle fungera tillsammans med CubePanel. Så lite små detaljer som jag retat mig på * Lösenord (för admin/resellers/users) får inte vara mer än 10 tecken. Eftersom man både under själva installationen av CubePanel och även när man lägger upp användare kan ange längre lösenord, med resultatet att man inte kan logga in. Finns alltså viss risk för att folk missuppfattar saker och får problem. * Den använder inte "[email protected]" som login till mailservern, utan "user@aaXXXX" * Inget stöd för MySQL 5 De säger att de bara har stöd för Fedora Core 3 än så länge när det gäller Linux. Det går säkert att trixa igång den på nyare Fedora eller RHL/CentOS men en ny version är på gång som ska funka utan problem i senaste Fedora/RHL/CentOS, men de vet inte riktigt när den är klar. Samma sak gäller stödet för MySQL 5 Enklast är nog om du helt enkelt laddar hem deras 20-dagars trial och testar själv. Om du kan leva med ovanstående så rekommenderar jag den. Hyfsat pris också (ca 300 euro för version med fritt antal domäner) Om det gäller Linux så rekommenderas annars Open Source-panelen VHCS som är rätt okej. Den finner du på www.vhcs.net där har du ju också större möjlighet till egenutveckling om du känner för det. /Lars |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Välkommen till WN, Lars.
Det är intressant att se vad du kommer fram till. Har du hittat någon helt fri kontrollpanel för windows? Och har du i sådana fall hunnit testa den?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
ZPanel (www.thezpanel.com) ska fungera på både Linux och Windows, och är Open Source, men den har jag inte hunnit testa. Jag tycker att den verkar ganska begränsad. Om någon skulle testa den så mottages kommentarer tacksamt via PM eller lars (snabel-a) linuxkompetens . se
/Lars |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|