FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
I Vinterrusket har jag tyvärr helt tappat arbetsmotivationen
![]() Vad jag söker är den typ av bok som verkligen får en att tända till, börja arbeta, och vilja bli snuskigt rik... Kanske någon skön framgångssaga om någon som verkligen lyckats och nu lever ett underbart jetset-liv. Jag tror att ni alla vet vad jag menar, det finns en del filmer som ger en den rätta känslan; Wall Street, Boiler Room, Framtidsfabriken etc. Något sånt vill jag ha fast i bokform... Alla förslag är välkomna! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Två snabba:
Machiavelli - Fursten: Sjukt bra bok. Jag blir lika imponerad av den, varje gång jag läser den. Den får iallafall mig att vilja bli kung. Oskar Engdahl - Skatteparadis: Den får en verkligen att börja tänka, vilka möjligheter det finns när man har stor omsättning på kapital. Man kan säga att den sätter ribban. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Går allt ut på att tjäna pengar här i livet?
![]() Ni är så blåa! /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
"Decline And Fall Of The Roman Empire" av Edward Gibbon
Fast du skall nog inte läsa hela ![]() annars föreslår jag "En dag i Ivan Denisovitjs liv" av Alexander Solsjenitsyn, 130 sidor bara, där lycka och framgång mäts i termer som att överleva en dag till... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick "Historien om IKEA" i julklapp. Har inte börjat läsa den ännu (bara inledningen), men den är säkert rätt motiverande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för förslagen, en del mer och en del mindre intressanta förslag.
Historien om IKEA har jag tyvärr redan läst. Oskar Engdahls bok verkar dock rätt intressant. Ska ta och införskaffa den. Fursten har jag läst utdrag från men jag vet inte riktigt om det är vad jag söker. Är den inte lite väl politisk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
"Rich Dad, Poor Dad: What the Rich Teach Their Kids About Money--That the Poor and Middle Class Do Not!" av Robert T. Kiyosaki
Av mannen som inte vill klättra på stegen, utan äga den! Mycket bra bok som fick mig att tänka om och tänka rätt! Rekomenderas starkt! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Skulle även rekommendera att du läser Trumps första bok om hur han byggde sitt imperium. Även Winning av Jack Welch (GE:s fd. VD) är intressant. Ska gå och kolla i bokhyllan om jag hittar mer roligheter. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|