FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Idag lade jag märke till att Dagens PS hade en ovanlig ful typ av textannonser långt ner i sin annonssnurra. De länkade nyckelorden är SEB lån, Bläckpatroner, Adobe Acrobat, Flygresor, Excecutive education, IT-utbildningar och länkarna går till var sin lite otypisk domän. Inte acrobat.se utan acrobat-familjen.se... Jag bifogar annonsen.
Men. Det är lite förvånande att ingen av domänerna fungerar. Samtliga har samma ägare: Relevant Traffic Sweden AB Så. Hur ska man tolka detta? Jag måste erkänna att jag känner mig en smula kluven till tekniken. Dels är jag lite impad. Det är lite snyggt att köpa äkta textlänkar på överblivna annonsplatser från relevanta svenska sajter. Och det faktum att dörrsidorna inte är uppe än behöver inte vara så tokigt. Jag har tidigare varit med om att folk har länkat till icke-existerande sajter som redan har fått ett PR-värde när de väl kommer upp på webben. Å andra sidan gillar jag, som bekant inte sökordsoptimering via dörrsidor över huvud taget eftersom jag anser att det är ett rent bedrägeri mot kunderna. Man hade ju faktiskt kunnat göra samma sak även med de äkta sajterna. Förutsatt då att man först hade gjort dem spindelbara först. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kan faktiskt vara så att Relevant Traffic har dragit tillbaka dörrsidorna men glömt att återkalla annonsen.
En av domänerna blue-1.se verkar faktiskt spärrad hos Google, och då är det ju inte mycket idé att hålla på. Domänen reggades redan 2005-01-24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Även på Viasat Sport (www.viasatsport.se) finns dessa annonser.
Jag har för mig att den fanns även på TV3 förr. Annonsen finns säkerligen även på en massa andra siter. Hälsningar, Daniel |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|