FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hallå, sökte lite information här på forumet angående servage.net!
Av dom trådar jag hittade verkade det som att många "spammade" ang servage.net Min fråga är då, det någon som verkligen har testat dom? Man verkar ju få grymt mycket för pengarna bla jäkligt mycket trafik och bra med utrymme. Skulle gärna vilja ha lite information från någon som har använt dom! Fördelar? Nackdelar? Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett utvecklingsprojekt som ligger på servage. Mina erfarenheter än så länge:
Billiga, men ibland lite prestandaproblem. Har dock blivit bättre igen, efter att ha varit riktigt dåligt under en period. Snabb support, som dock inte alltid är så duktiga på att hjälpa. Deras admingränssnitt kan verka lite förvirrat ibland, men det är helt ok. Tyvärr kör de en gammal version av myPhpAdmin De har ett challenge/response-system som spamskydd, det är väl effektivt men tyvärr lite för få inställningsmöjligheter Ingen tillgång till loggfiler - stor nackdel Vad jag läst mig till i forum är de glada för att stänga ner sajter som börjar bli allt för stora, är inte där idag eftersom det är ett utvecklingsprojekt och räknar nog med att flytta till VPS eller ded server innan vi drar igång på riktigt. Sammanfattning: De är väldigt billiga och prisvärda, men jag är lite tveksam till att använda dem till något "tyngre". ps. att tänka på, du får inte sälja utrymme/hosting, de 25 domänerna gäller enbart för eget bruk! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
En polare till mig kör Servage och är mycket nöjd. Funderar på att testa dem själv snart. Deras priser är i alla fall oslagbara, men sedan vill man ju ha 99.99 % uptime också. en ekvation som kanske inte går att kombinera? Vore kul att höra ifall någon annan har testat dem?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det är något som är så där billigt så är det ju som bekant ofta för bra för att vara sant.
Rent spontant så skulle jag väldigt noga läsa igenom användaravtalet ![]() Värt att kolla in sen är ju t.ex. vad resten av nätet tycker om deras servrar, deras RBL-historik ser ju inte så imponerande ut - vem vill att ens mail ska blockeras eftersom det sitter spammare på samma nät? http://whois.sc/rbl/?ip=62.214.98.127 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Har haft servage en gång i tiden och det fungerade relativt bra.
Ingenting jag skulle använda för svensk marknad eller dylikt dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Just nu har jag problem med att det tar flera timmar för mail att komma fram som skickas från deras servrar. Som sagt, är det något privat eller väldigt low-budget fungerar det nog fint...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|