Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på layoutsida.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-24, 20:07 #1
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Mycket flitig postare

Hallå boys and girls!

Dags att lancera en ny hemsida snart och vill ha kritik på det mesta.

Länk till layoutsidan

1. Idén över huvud taget, går det att sälja enkla layouter för en billig summa?
2. Design på själva siten. (Kräver just nu hög upplösning).

3. Just nu kan jag bara använda betalningsprogrammet som ligger på en av mina sidor med sämst rykte =)
Kommer folk märka att de slussas till en annan adress och bli misstänksamma?

4. Kan jag kräva att både ta 15kr betalt och att de måste ha min tillbakalänk på layouten kvar? Kan och kan, kan jag väl...men vad blir bäst för mig..

5. Idéer som kan göra siten bättre.

Mina planer är att gör allt mycket mer avancerat. Tex att man utgår från en layout och sedan har stora möjligheter att anpassa just den layouten med olika färger, plats för reklam på olika ställen, menyn på olika sätt m.m.

Men just nu vill jag bara slänga upp den så fort som möjligt för att komma med i sökmotorer osv.

Ni behöver inte kommentera layouterna som just nu finns uppe, har inte lagt ner tid på dem alls egentligen.
Inte heller påminna mig om att den engelska delen inte är klar...

//Sneaky
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-24, 21:24 #2
Bladets avatar
Bladet Bladet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Bladet Bladet är inte uppkopplad
Flitig postare
Bladets avatar

Reg.datum: Sep 2004
Fungerar inte alls här.

edit: jo nu. .
Bladet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-25, 07:10 #3
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1. Nej, du kan inte ta 15 kronor för så enkla layouter imo. Det ser ut som vanliga tabeller, men om du använder CSS och skapar lite rundade hörn och liknande kanske någon vill betala för det. Det finns en uppsjö sajter som säljer layouter eller templates. För 15 kr kanske man inte får så mycket, men jag skulle hellre lägga upp ett par hundra på ett mer omfattande template.

2. Jag har 1152x864 och har iaf problem med en del bilder, kan ju ge dig en idé kring vad du behöver ändra på.

3. Varför har den andra sidan dåligt rykte? Finns det anledning till att höja en varningsflagga för den här sidan också? Bygg förtroende gentemot dina kunder.

4. Ingen kommentar.

5. Om du ska fortsätta med tabeller för din sida, lägg till lite cellpadding, valign och annat som snyggar upp texterna lite. Rätta även stavfelen...
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-25, 08:25 #4
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by 1337pm@Jan 25 2006, 08:10
1. Nej, du kan inte ta 15 kronor för så enkla layouter imo. Det ser ut som vanliga tabeller, men om du använder CSS och skapar lite rundade hörn och liknande kanske någon vill betala för det.

2. Jag har 1152x864 och har iaf problem med en del bilder, kan ju ge dig en idé kring vad du behöver ändra på.

3. Varför har den andra sidan dåligt rykte? Finns det anledning till att höja en varningsflagga för den här sidan också? Bygg förtroende gentemot dina kunder.

4. Ingen kommentar.

5. Om du ska fortsätta med tabeller för din sida, lägg till lite cellpadding, valign och annat som snyggar upp texterna lite. Rätta även stavfelen...

1 Ja, som jag skrev i första inlägget så var de layouter jag har upe nu bara utfyllnad. Jag har tänkt att skapa fortfarande enkla layouter, med tex nifty corners och en bra grund för seo. Sen är ju inte sidan till för medlemmar på wn. Hade tänkt mig att layouterna duger för 13åringar som ska lägga ut sin första sida.

2. Jo måste helt klart ändra på både bilder och själva sidan.

3. Jag menade egentligen inte dåligt rykte, utan snarare tveksamt innehåll...(smygbilder på tjejer).

4. Same here.
Oläst 2006-01-25, 09:12 #5
youngbloods avatar
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
youngblood youngblood är inte uppkopplad
Medlem
youngbloods avatar

Reg.datum: Aug 2005
Om du lyckas sälja någon utav dessa designer för 15 kr så är jag den första att gratulera dig men till och med gratis templates från templatemonster är bättre än dessa! vill du göra pengar på detta tycker jag att du skall lägga ner mer tid på varje design och istället ta lite mer betalt!
youngblood är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-25, 15:15 #6
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by youngblood@Jan 25 2006, 10:12
Om du lyckas sälja någon utav dessa designer för 15 kr så är jag den första att gratulera dig men till och med gratis templates från templatemonster är bättre än dessa! vill du göra pengar på detta tycker jag att du skall lägga ner mer tid på varje design och istället ta lite mer betalt!
vill slänga på en point på det hela här.
Du kan tom fortsätta ta 15-20kr och ha en snygg site.
Säg att du lägger ner en hel dag på att ta fram två sidor i design och html eller xhtml upplägg.
Nu har du ju lagt ner arbete värt xxxkr minst men det tjänar du ju givetvis in igen med ett billigt pris.

Men det har vi nog lite olika åsikter om
Vissa tycker(det är så i vissa fall även) att man tjänar bättre på 1 köp som är dyrt än 10 billiga.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-25, 15:26 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Mattias
Citat:
Ursprungligen postat av youngblood
vill slänga på en point på det hela här.
Du kan tom fortsätta ta 15-20kr och ha en snygg site.
Säg att du lägger ner en hel dag på att ta fram två sidor i design och html eller xhtml upplägg.
Nu har du ju lagt ner arbete värt xxxkr minst men det tjänar du ju givetvis in igen med ett billigt pris.

Men det har vi nog lite olika åsikter om
Vissa tycker(det är så i vissa fall även) att man tjänar bättre på 1 köp som är dyrt än 10 billiga.
Hehe, det är verkligen ingen som läser hela inlägget!

Jag skrev från första början att ni inte behöver kommerntera layouterna som finns uppe nu eftersom de är skräp. Har dem bara som testutfyllnad.

Jag tror som du matte, en design värd 1000 delat på 65 personer.

Egentligen tänkte jag göra allt gratis bara för att skapa en PR-site då man relativt enkelt kan komma med i "direktories" med webbdesignsidor. Men eftersom jag ändå har en betaltjänst så kan jag väl lika gärna dra in en tusenlapp eller två...
Oläst 2006-01-30, 13:00 #8
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Jag tror att det kan funka och du kommer att kunna ta betalt. Visst finns det andra sidor som gör liknande saker men det går ju alltid att göra det bättre.

Hur ska du ta betalt?

När det gäller designen på sidan så tycker jag att du ska börja om helt. En så mörk design får mig personligen att ctrl-w:a på en gång. Känns som någon gammal photoshop tutorial sida (högst personlig åsikt =) ). Thumnails på dina templete skulle kunna vara större så att det blir enklare att välja utan att klicka på varje. Blåtext på svar/mörk bakgrund känns gammalt och trist. Lätta upp deignen med ljsare färger tycker jag.
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-30, 14:18 #9
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by JohanH@Jan 30 2006, 14:00
Jag tror att det kan funka och du kommer att kunna ta betalt. Visst finns det andra sidor som gör liknande saker men det går ju alltid att göra det bättre.

Hur ska du ta betalt?

När det gäller designen på sidan så tycker jag att du ska börja om helt. En så mörk design får mig personligen att ctrl-w:a på en gång. Känns som någon gammal photoshop tutorial sida (högst personlig åsikt =) ). Thumnails på dina templete skulle kunna vara större så att det blir enklare att välja utan att klicka på varje. Blåtext på svar/mörk bakgrund känns gammalt och trist. Lätta upp deignen med ljsare färger tycker jag.
Tar betalt med en betallösning från cellsynt...Mycket bra tjänst. Sms och betalsamtal.

Jo, jag måste nog ta en titt på sidan på en annan skärm än min 19" flatscreen. Designernas värsta mardröm.

Hur som hälst har jag reggat ett bättre domännamn för at kunna konkurera på google.

Har som ni andra kanske märker nu bytt från otroligt bra layouter till otroligt bra länkar.

Skulle aldrig funkar att sökoptimera med obl.se, och konkurera med fraser som "gratis webbdesign", "gratis layouter".
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017