FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Håller på med ett projekt där sidan kommer att vara på engelska och inte rikta sig mot något specielt land men man kan anta att flest besökare kommer att komma ifrån USA. Hur dummt är det att ha sidan på en server i Sverige? Jag förväntar mig ingen anstormning utav besökare men generellt hur seg upplevs en sida i USA om servern står i Sverige? Det finns egentligen ingen anledning till att jag inte skulle kunna köpa plats på ett webhottell med servrarna i USA. Men jag har andra sidor på ett webhottell i Sverige och det fungerar bra, så om det inte spelar någon roll är det lättast att öppna ett konto till där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det beror på om sidan är väldigt krävande. Är det många stora bilder så kommer det nog upplevas ganska segt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror inte heller det kommer bli någon speciell skillnad, kör på med det hotell du har sålänge, blir det klagomål så kan du enkelt byta till något mer passande i usa kanske, men jag tror inte du hamnar i den sitsen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
det enda problemet du kan få är att det verkar mkt fördelaktigt att ha servrarna i det land du riktar di gtill seo-mässigt, och det är inte så bra att byta. Så du kanske ska fundera på att öppna ett konto i USA ändå.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Med tanke på att högkvalitativa webbhotell är billigare i USA än i Sverige så är det väl inget snack om saken? Ta självklart ett webbhotell i USA. Gärna ett med dygnet-runt telefonsupport m.m. Det behöver inte kosta så mycket.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|