FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||||||||
|
|||||||||
Medlem
|
Allt började med att jag såg på min sid statistik att två användare i communityt Snuttis.se använde mina bilder, direkt från min server. Jag betalade alltså för min bandbredd. Eftersom moderatorerna bemötte mig elakt så hänger jag ut dem.
Jag började att skriva i deras forum Jag (alexz): Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
söker man på "snuttis" här på WN kan man se att det inte är första gången de är ogillade.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Byt ut de aktuella bilderna till reklambanners för din site! (kanske är ett bra sätt att hitta "ovetande" anonsörer...) =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis byt ut bilderna är det bästa sättet, för du kommer nog hitta andra forum som snyltar på dina bilder osv också.
Kom ihåg när Bajenfans hade en bild på sin sida på Järnkaminernas ordförande på första sidan, dock hade de bara länkat till bilden på Järnkaminernas sida. Så vips så byte de ut bilden mot en jätte stor text med litet budskap =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag försökte faktisk vara hjälpsam. Men tydligen uppskattades inte detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag betalar för bandbredden och tänker inte ge bort den gratis åt någon annan. Även om bilderna är copyright-skyddade så är jag ingen "vakthund" som ryter åt någon annan så fort en Tuva Novotny bild publiceras (eller vad man nu gör). För det enda jag slår vakt om är min hemsida. Att mötas på det sättet jag fick uppleva gör det svårt att samarbeta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, det är för d-t att Du blivit bestulen så här. Du reagerar på stulen bandbredd - det är ungefär som ngn annan kopplar in sig och ringer via ditt telefonabonnemang. (fast jag tror inte de som gör detta fattar vad de gör: att de in facto stjäl, de kanske precis har börjat med att skapa hemsidor,
![]() Personligen tar jag just själva bildstölden mycket hårt. Vi har en sida med mängder av foton på en massa gamla möbler. www.JohanEngbergsantik.com/foto - och det tar tid att få fram foton. (Med mycket möda och stort besvär! ![]() Så finns där andra antikintresserade som bara snor bilderna för att lägga ut på sina hemsidor, och visa även kommersiella. Visst ska man kontakta dem - men fy vad AAA RRR GGG man blir, och så är jag mån att behärska mig och försöker hålla en artig, informerande ton osv. Det tar på krafterna... Jag blir GALEN av detta. Tyvärr så är enda lösningen jag kommit på att på senare tid skriva (Snabbkommando ALT 0169 = © )© + webadressen över själva foto, tyvärr också över själva objekten som förevisas (inte alltid så snyggt) så man ser källan - OCH! för att ingen ska kunna använda bilden utan att källan tydligt anges... Jag har även Copyrightinfo på Johans site för att tydligt tala om vad jag tillåter och inte, kanske ngn som inte känner till detta om upphovsrätt blir upplyst och får sig en tankeställare? I och med detta, dessa f-e :angry: bildtjuvar hinner jag inte lägga ut bilder i dem omfattning vi vill, för det tar en sådan tid att jobba på varje bild redan innan texten… [I Visst! - ]Det ska gå att skapa makro till detta i Photoshop men jag har inte lyckas förstå manualen. :unsure: Om någon ville förklara så vore det jättegulligt. Jag vet inte hur stränga de är, man kanske inte får skriva om grafik i denna tråd[/I] Personligen tycker jag det är OK då det är ett sätt att lösa själva problemet vi talar om här. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Som jag tipsade Lastbryggan om i en tråd för ett tid tillbaka sedan:
Man kan göra ett php-script där man "uploadar" bilderna och sedan "körs" vissa "behandlingsprocesser" direkt på bilden. T.ex. kan man ha så logon "stämplas" direkt över bilderna som laddas upp. Den här typen av script går naturligtvis även att köras "lokalt" mot bilden så länge du har tillgång till det programmet. Mistress, föreslår att du läser (delar av) den här tråden så kanske du kan effektivisera ditt arbetssätt en aning. Har du fler frågor är det ju bara att fråga på... Fast du bör nog skapa en ny tråd isåfall
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Haya
![]() Det finns rutiner för att stoppa så kallad "hotlinking"... 1. kör *nix 2. besök http://altlab.com/htaccess_tutorial.html mina 2 öre.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|