FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har lagt upp ett antal domäner på nätet utan egentligt innehåll mer än information om att den aktuella domänen eventuellt är till salu.
Ett exempel här: http://seosweden.com/ Som jag ser det så ska sidan vara enkel, snabbladdad och klar i sitt budskap. Om den dessutom råkar synas i sökmotorerna är det bara bra. ![]() Parkeringar på Sedo o.s.v. i all ära, men det kan aldrig skada att synas lite extra. Hur går era tankar och funderingar? Hur marknadsför ni era domäner som är till försäljning? ... Låt grytan koka! /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv brukar jag parkera mina namn och lista den på sedo, afternic och andra forum (jag tjänar då pengar på trafiken med)
Jag har provat med en sälj sida men tycker inte det ger så mycket, kan vara för att jag gjort det på dåliga namn men. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har några av mina på SEDO men tycker inte att det ger speciellt bra, domänerna är antagligen för "dåliga" för att få många typeins. vet inte om chanserna till genomförd försäljning ökar bara för att man har parkerat på sedo!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har ett hundra tal domäner som är parkerade och till salu, framförallt via sedo men oxå hos fabulous.com ( den senare kräver dock att du har ett stort antal domäner för att bli antagen.. tror man ska ha minst 100 st) . Via sedo har jag sålt ett par och det har fungerat bra!
Har aldrig testat att göra egna "till salu" sidor men det kanske skulle vara något.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror på en egen sida, vilket jag har idag.
Har listat alla mina domäner med direkt länk till Sedo. Verkar iaf som det funkar, har hyffsad trafik till min sida som i sin tur då ger trafik till Sedo. Håller på att kläcka lite idéer om detta, skickar en tråd under "feedback" senare ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har också funderat lite på detta med en säljsida, vet dock inte riktigt hur det ska göras.. är även lite misstänksam mot vad ex. Fabulous skulle säga, vill inte tappa det kontot och dem kan så vitt jag förstått bli kinkiga då det är en länk man lägger ut...
men å andra sidan, hur fasen ska man kunna sälja en domän om man inte får skriva dess namn... jag är väl överparanoid antar jag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick allt vackert plocka bort alla mina länkar till Sedo, fick besked om att dom bara godkänner "ren" type-in trafik.
Så nu är det Missdomain som gäller, har dock inte fått svar från dom om det är ok. Jag har utan mycket arbete lyckats få in ganska bra med trafik till min sida, ser det som en stor fördel att ha alla minna egna samlade på ett ställe, kan ju ge merförsäljning ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Precis, jag ser det som en väldigt bra sak att kunna länka sina parkerade domäner men jag förstår ju varför dem inte vill ha det heller. Problemet är bara att det är ju i princip omöjligt att dra trafik till sina domäner annars.
Jo jag vet att man inte ska parkera nya domäner utan dem sem redan har trafik, men denna gången fick jag göra ett undantag då jag kom över rätt bra namn.. Men hur fasen ska man komma runt detta är frågan.... hmmm? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|