FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har ett problem gällande phpAdsNew vs. TradeDoubler. När man ska lägga till TD's kod för en viss banner i phpAdsNew så fungerar inte detta. Rutan som man i vanliga fall kan se(preview) bannern i är helt blank. Frågan lyder då... Hur ska man göra för att få TD banners/bannerkod att fungera i phpAdsNew? Tack på förhand! Mvh W. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du precis ansökt till programmet så har jag för mig att det tar lite tid innan bannern visas. Så var det för mig iaf innan. Har inte haft några problem utöver det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit med om samma problem, dock utan lösning. Känns som det borde finnas fler med samma problem här?
Det är när man visar flashreklam från Tradedoubler det buggar (iaf i mitt fall). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har phpAdsNew och tradedoubler.. det funkar fint.
har inte testat med flash då.. men jag ska kolla ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok..Får det inte att fungera med .gif banners heller... vilken slags bannertyp väljer ni på TD? html/iframe/osv.. och gör ni något spec. i phpAdsNew?
Kör ni med eller utan TD's "cache prevention" ? Tack för svaren! edit: Spelar de nån roll om man har domänen "www.domän.com" reggad hos TD och kör reklamen via ex. "ad.domän.com" ? Eller måste man lägga till just ad.domän.com för att reklamen skall fungera? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du ska köra med flashbanners och cache prevention så väljer du HTML ad och sen så klistar du in hela koden i textrutan. När du sen klickar på save changes så kommer du bara se javascriptet men bredvid den koden så finns en länk som heter "show banner". Klicka på den för att kolla att bannern visas korrekt.
Jag kör alla mina annonser via ad.domän.tld och har den reggad på TD. Annars så blir klicken ogiltliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Då är det väl antagligen så att jag måste lägga till min ad.domän.tld. För när jag klickar på "Show banner" nu så blir bannerrutan som kommer upp bara vit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Funkar fortfarande inte..ingen banner dyker upp vare sig man använder www.domän.tld eller ad.domän.tld hos TD.. Blir bara en vit ruta istället. :\
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|