FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
bränt lite filer från en resa, eller närmare sagt bränt vidare 1 gång i veckan under en period.. allt gick som det ska.. men nu kan jag bara se dom sista bilderna? (det som brändes sist) allt annat är typ borta.. jag får upp via nero att skivan innehåller lite Datafiler men kan ej öppna dem.. någon som stött på problemet tidigare? ganska akut!
tack. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Har du klickat i "finalize disc" eller vad det, så att vidare bränning inte är möjligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, måste jag göra det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, det brukar framför allt behövas om du ska kolla på filerna i en annan läsare än den du bränt dem i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
provade nyss att stänga skivan via nero "bränna en fil till sen stänga" men då fick jag messet om att det ej gick o bränna på skivan & att jag skulle lägga in en tom cdr/cdrw?
edit: skivan har lixom 230 mb bilder, men bara 7 av dom kan man se.. dvs sista bränningen.. kommer dock ej ihåg vilket program det va :\.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har nu fortsatt att prova Alcohol 120% men så fort den ska stänga skivan säger den att jag ska stoppa in en tom cd.. någon som vet hur man kringgår detta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du verkar exprimentera hej vilt. Dra in en rå kopia till hårddisken eller till en CD-R innan du börjar förstöra den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
vad är det för CD-R skiva, märke?
Skivan kan ju vara trasig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Ibland kan det bli felbränning
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Men killen har ju glömt att bränna klart skivan ("finalize disc"-alternativet i Nero). Varför ska ni då misstänka att skivan är trasig? Han har gjort fel och behöver tips på program som kan plocka ut filerna trots att filsystemet saknas.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|