FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag undrar om det finns något sätt att se när en sida indexerades av en sökmotor (läs: google) för första gången. Och man kan bedöma sidans ålder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja,
Finns flera sätt. Det finns listor på vilka ip-nummer som Google t ex har, kan du enkelt se det så. Annars då kan du kika på besökaren HTTP_USER_AGENT (Google brukar ha GoogleBot). // M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej.
Jag tänkte främst på att kolla på en domän som jag inte äger och om det finns möjlighet att köra något seo tool eller dyl. Seomoz sandboxtool som tidigare visats domänernas första indexering, men av nån anledning inte gör det längre utan ger alla ett datum från 1969 (kanske en svenskbugg) Kanske finns det något annat verktyg ute på nätet.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Då kan jag också passa på att fråga,
När jag kollar inne på statistiken för min sida så kan jag se under "Besökande webbrobotar/spindlar" att Google (Googlebot) m.fl varit inne på min sida. Betyder detta att man är med i matchen eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det betyder att Google vet om att du finns. Men det berättar inget om att du t ex är med i den sk "sandbox" eller din placering i serpen. Det betyder snarare att Google har hittat din sida och att du därför antagligen har iaf en inlänk!
// M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, jag har EN inlänk *stolt*
|