FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Eftersom .se inte har fått ordning på sina domän med svenska tecken (åäö etc) så har ju alternativet varit att man registerar .nu istället.
Jag har dock sett att .nu domän med svenska tecken INTE fungerar för alla ISP's!! Jag har själv UPC/Chello och kommer inte in på sidor med svenska tecken på .nu, medans jag vet att kompisar med BBB eller Bostream kommer in utan problem... detta är väldigt irriterande! Verkar alltså som några av sveriges största ISP's utan problem läser .nu sidor med ÅÄÖ medans t ex UPC/Chello av nån anledning inte kan/vill få det att funka... Har man t ex en hemsida med svenska tecken så är det ju ganska surt om ett antal besökare inte når sidan (eller ännu värre, man kommer inte in på sin egen sida ![]() Så nu e frågan vad kan man göra åt detta? Går det att försöka övertala UPC/Chello att fixa detta? Borde ju ligga i deras intresse att dom, precis som många av deras konkurrententer, faktist läser alla domän som deras kunder vill surfa till... finns ju t ex ett antal kommuner som har information under .nu åäö med samhällsinformation etc. En annan fråga är fungerar .nu domän med svenska tecken för just DIG? kanske kan vi göra en lista på vilka ISP's det funkar för.. jag tror mig veta det funkar för BBB och Bostream i alla fall. Hur stora, procentuellt sett, upc/chello är vet jag inte? hur stor del av sveriges surfare uppskattningsvis har UPC/Chello? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|