FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenare.
Som säkert några vet håller jag på med en ny webbsida och funderar på att erbjuda kurser i olika skript språk och kanske programerings språk också. Så jag undrar om det är olagligt att skriva av tex alla desa böcker om php, asp, .net , java osv och erbjuda dom på internet dock så är det helt gratis och jag har inte tänkt tjäna pengar på det. Men själv så tror jag detta bryter mot vissa lagar men är inte helt säker på det. Så någon kanske kan detta lite bättre än mig. Själv klart kommer allt om förfatare osv stå kvar i den kopia som överförs till datorn ifall det kanske har någon betydelse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är olagligt, inget snack om saken. Du kan till viss del citera böckerna men att skriva av dem rakt av, utan tillstånd, är inget jag rekomenderar. har du hört talas om "copyright"!?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Det var av just denna anledningen man kom på "copyright".
Att en person inte skulle få möjligheten att tjäna pengar genom att sno en annan person's verk. Det du beskriver är som tur är ytterst olagligt. Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Jepp olagligt såklart. Även att skriva av sammanfattningstexten på baksidan behöver inte vara helt laglig som jag förstått det. Kanske funkar om man skriver det som ett citat? Hur som helst är det nog ingen som klagar på det eftersom du säljer böckerna. Fast sammanfattningar kan man lika gärna skriva själv! Men att skriva av innehållet strider ju direkt mot copyrightlagen.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
VIP
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||