Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Guide SMS-Site?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-09, 15:51 #1
Kim Torvangers avatar
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
Kim Torvangers avatar

Reg.datum: Jun 2003
Tänkte bara fråga om någon har en länk eller så
till en sida om hur man ska göra för att starta en
egen mobilsajt.

Typ vilka företag man ska kontakta och vad det
kostar mm.

Tack på förhand!
Kim Torvanger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 16:09 #2
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Supermoderator

Seriösa aktörer kan kontakta [email protected].

Vi lägger inte ner tid på offertförfrågan från kunder som mailar från *@hotmail.com, inte ens skriver sitt namn i förfrågan, inte har f-skattesedel eller driver allmänt oseriösa sidor (exv privata sidor överösta med tradedoubler-reklam, gratis-subdomain sajter etc).

Mvh, Tobias
Oläst 2004-01-09, 16:46 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by dm.se@Jan 9 2004, 13:09
Seriösa aktörer kan kontakta [email protected].

Vi lägger inte ner tid på offertförfrågan från kunder som mailar från *@hotmail.com, inte ens skriver sitt namn i förfrågan, inte har f-skattesedel eller driver allmänt oseriösa sidor (exv privata sidor överösta med tradedoubler-reklam, gratis-subdomain sajter etc).

Mvh, Tobias
gratis subdomain-sajter? skulle vara intressant med en precisering. 3W.se skulle alltså vara för oseriöst?

hursomhelst, till topic... om du bara vill prova dra igång en tjänst för att erbjuda ringsignaler / logos osv utan att göra en investering för tillhandahållandet av de tjänsterna utan att veta resultatet. då kan du ju använda www.yo.se. Ser du sedan att du får ett kundunderlag som du vill tjäna pengar på så bör du nog däremot välja att byta leverantör eftersom deras avtal är minst sagt ogynnsamma.
Oläst 2004-01-09, 19:26 #4
Supermoderator

Supermoderator

Yo.se fungerar för mindre trafik & privatpersoner, helt klart, men som sagt, man får bättre villkor än så, iaf hos oss, om man har volym.

Inget påhopp på din tjänst Marcus, absolut inte, men om man har ett företag som drar in iallafall några tusenlappar så tror jag nog man lägger 60 spänn på en .com-domän för seriositetens skull. Oftast används subdomains till privata hemsidor etc (rätta mig gärna om jag har fel, men jag har svårt att tro att företag använder tjänsten).

Som sagt, ta inte mitt inlägg fel, jag menar bara att det är lätt att bedöma om det är en seriös förfrågan eller ej på det sättet =)

För att ta ett rent exempel som vi fått in:

"HEJ JAG VILL SÄLJA RINGSIGNALER JAG HAR EN HEMSIDA PÅ BLAHA.SUBDOMAINSERVICE.COM MEN INGA SMS JAG KOMMER NOG HA 10 SMS I MÅNADEN VAD KOSTAR DET? TACK. HENRIK"

Det är uppenbart att man inte kan hantera kunder som dessa...

Mvh, Tobias
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 20:11 #5
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Yo.se fungerar för mindre trafik & privatpersoner, helt klart, men som sagt, man får bättre villkor än så, iaf hos oss, om man har volym.
visst, gav ju mest förslaget eftersom han tänkte dra igång den. och kan ju kanske finnas en del pengar att spara innan den startats upp på allvar.

Citat:
Inget påhopp på din tjänst Marcus, absolut inte, men om man har ett företag som drar in iallafall några tusenlappar så tror jag nog man lägger 60 spänn på en .com-domän för seriositetens skull.
ahaa. jo, absolut måste de kunna betala 60 spänn för en egen domän. var inte alls så jag tänkte. men fick för mig att du inte ville ha kunder som tillhandahåller subdomäntjänster för att de skulle vara oseriösa. alltså att själva vi bakom 3W.se skulle vara oseriösa. men då är jag med. då har jag absolut lite mer förståelse för ditt inlägg

Citat:
Oftast används subdomains till privata hemsidor etc (rätta mig gärna om jag har fel, men jag har svårt att tro att företag använder tjänsten).
nja, företagen använder nog inte direkt tjänsten för sin primära adress. däremot använder vissa företag tjänsten för att få ytterligare adresser till sin sida som kanske beskriver deras verksamhet (dvs pekandes mot deras domän). gissar att det kanske utnyttjas för sökmotorplacering eller något sånt (även om det verkar lite udda)

Citat:
Det är uppenbart att man inte kan hantera kunder som dessa...
självklart inte. isåfall måste man ju arbeta på ett liknande sätt som yo.se

nåja, tack för förklaringen
Oläst 2004-01-09, 21:45 #6
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Ett tag skickade jag trafik till Inpoc via tradedoubler, dom pyntade 3 kr per besökare som blev medlem.

Måste säga att det är ett av få TD program jag tyckt konverterat bra.

En variant som kanske är nåt för aktörer utan f-skatt, och TD har ju inga krav på volymer vad jag vet.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017