FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Någon som vet vad skillnaden är mellan ersättning för "Click" och "UB" hos TradeDoubler? Alltså vad skiljer dessa två typer åt definitionsmässigt?
UB är alltså "unik besökare" som klickar på bannern. Men "Click" är väl knappast per klick (oavsett om den är unik eller inte)? I min statistik har jag fler "UB" än "Click" så "definitionen" för "Click" måste alltså rimligtvis vara striktare än för UB. Har försökt hitta svar i deras manual/FAQ men det är ju totalt kaos där och verkar inte gå att söka heller.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tog mig 10 sekunder hitta svaret på deras "röriga sida"
Click - A single click by a user on a banner. UV - One click, per program, per visitor, per day. Stämmer med vad jag märkt, då jag haft vissa program som haft mer Click än UV och fått ersättning för samtliga Click. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vilken sida hittade du det på?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
1. Översiktsrapport
2. Klicka på ? under "Logga ut | HEM" 3. Behöver du hjälp med vad olika events betyder, klicka här! Alternativt 1. Infocenter 2. ordlista http://www.tradedoubler.se/pan/aInfo...ENTER_GLOSSARY |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Okej tack. Men det där känns ju som ju snarare som en beskrivning för vad "musrörelsen" ett "Klick" är, inte vad det innebär ersättningsmässigt.
Det förklarar inte heller hur jag kan ha fler UB än Click då (i motsats vad du säger att du haft). Nåja, antar att jag får försöka mig på supporten ändå.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte hur de räknar.
Minns bara jag såg att Click var mer än UV på ett program som gav ersättning enbart på Click. Kollar jag min rapport nu finns det program med UV men saknar Click, så supporten är nog svaret, skriv gärna vad de upplyste dig med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om UV är per dag så kanske det är så att en besökare har klickat (1 Click) och sedan återkommer 1-n gånger per dag (cookien brukar ju sparas i ca 1 månad)? Du skulle alltså kunna få 30 UV per Click... fast det är ju bara min slöa teori så här på eftermiddagen innan jag har fått mig en kopp kaffe.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Förhoppningsvis hinner/orkar dom svara i år i alla fall, men det känns lite lönlöst att maila dem, därav min fråga här på WN eftersom det hade gått snabbare bara någon vetat någonting om det. Men det finns ju tydligen inte det.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
För att göra det ännu klurigare lägger jag till googles klick...
Jag har 474 klick på en adwordsannons och på td står det 1193 UV och 1191 click. Nån som vet svaret på det?! (I vanliga fall brukar google och TD var ungefär lika men detta dök upp idag på ett program) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Gick tack vare den här tråden(?) "snabbt" att få svar från Supporten.
Här är ett kort och koncist svar, som svarar precis på vad jag undrade: "Ett klick behöver inte vara unikt till skillnad från en unik besökare."
![]() |
![]() |
Svara |
|
|