FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänkte om man skulle lägga ut nåt lite vintrigare på hemsidan, nu när det dessutom börjar gå lite mot jul.
Har hittat SnowStorm som jag faktiskt tyckte var hyfsat med tanke på hur liknande grejer brukar se ut, men tyvärr käkar den för mycket processorkraft, så den går bort. Skulle helst av allt vilja ha nån anpassad logga som det ser ut att ligga lite is/snö/frost på, typ den som idg brukar köra med, men det är ju inte det lättaste att åstadkomma själv. Även dn.se brukar ha en sådan variant. Annars så tycker jag att det är lagom enkelt och diskret. Finns det (gratis ![]() Tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi körde lite julklockor på vår sida =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nåt jag kan tipsa om är för övrigt denna länk, mycket fina snöflingor (You may not use these brushes for commercial purposes). Har funderat på om man skulle göra nåt av detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Garagets logga fick sin en julmössa och en bakgrund med snötäckta granar =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du målar lite vitt med en pensel i stor förstoring på loggan och sätter en aning blå inner-glow/inner shadow nertill på "snön" så funkar det väl nästan som idg?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Prova med att skriva ut loggon på papper, måla för hand med kritor/pennor/penslar.
Scanna sedan in bilden i datorn igen och vips så har du kanske en snygg bild, dvs. om du är bättre på måla för hand än på datorn och om du låter målarfärgen torka innan du lägger den i scannern. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och wn har också fått en julmössa ser jag.
Ska testa det där med vitt+blått inner glow, så får vi se hur det blir |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En tomteluva på loggan drog jag till med på en av mina sidor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tänkte lägga till http://www.schillmania.com/projects/snowstorm/ till en av mina sidor men käkar den för mycket bandwith eller vad tror ni? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|