Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Antal besökare/Annonser/Försäljning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-11, 23:29 #1
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar

Reg.datum: Apr 2005
Om man har reklam från tex tradedoubler, reklam som baseras på att ens besökare måste klicka på en banner och sedan genomföra ett köp, finns det då någon som har någon form av statistik på hur många av ens besökare som kan tänkas göra detta?

Jag menar alltså inte hur många som klickar på reklamen utan hur många som klickar på reklamen och sedan genomför ett köp på sådan de hamnar på.

Självklart pratar vi endast om reklam som är väl anpassad till sidans innehåll och målgrupp.

Kan ju vara intressant att veta när man planerar nya projekt och måste räkna på budget osv.

Om denna fråga redan diskuterats i forumet så hänvisa mig gärna till den tråden, letade men kunde inte hitta någon passande tråd.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-12, 00:00 #2
@pricemix @pricemix är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
@pricemix @pricemix är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2005
Tror att det är individuellt beroende på målgrupp, ålder, produkter och många andra faktorer... svårt att tro att någon har denna info.
@pricemix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-12, 07:03 #3
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Hej.

Det är ju väldigt mycket som spelar roll på detta

Men ett exempel är min prisagent där har jag 7,2 % av klicken som genomför ett köp. Men på en prisagent så är ju folk ute efter att handla.

Sedan skiljer det mycket på olika butiker som jag har på min sida och det tror jag på hur lätt det är att handla i butiken man kommer till.

Men om man ska räkna ut ett pris för en annonsör är det ju bra att använda Tradedoubler för att ta fram ett riktmärke på vad reklamplatsen kan vara värd.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-12, 08:27 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Väldigt svårt att säga generellt. Beror på massa faktorer som din sidas kvalitet och inriktning, kvaliten på besökarna och inte minst den säljande sidans hemsida. T.ex. erbjuder både Boxman och BraFilm just nu ett erbjudande där man får hyra filmer gratis. Min erfarenhet är att trots att erbjudanderna är ganska lika så är BraFilm mycket mer lättsålt. En sådan sak kan man knappast förutse. En annan avgörande faktor är hur långt fram i köpprocessen dina besökare är. Även ålder och köp kan spela in. Unga män skulle jag tro är mycket mer köpbenägna än äldre kvinnor.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-13, 20:17 #5
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Det finns en viktig faktor till, som ni inte har nämnt - men som nog ligger med i det att det blir väldigt olika avslutsfrevens i de olika butikerna, som Lundmark nämner. Det är väldigt olika stora köp som det handlar om i olika branscher. Det är ju inte för inte som vissa varor kallas "sällanköpsvaror". Man tjänar ju dock mer då det väl blir ett avslut, så avslutsfrekvensen är ju inte det enda som har betydelse för inkomsten.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017