FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenis,
Emil var namnet och driver sedan mitten av februari 10fakta.se. Sanningen är den att jag börjar tröttna lite, och trots att den faktiskt går ganska bra så vill jag få lite hjälp från er sida - eller åtminstone en uppskattning. Sajten har (i passivt läge (det vill säga att jag inte publicerar något eller sprider något i sociala medier)), cirka 600-700 unika besökare om dagen. Detta genererar en inkomst på cirka 60-100 kr dagligen och en CPM (RPM) på 30-60 KR. Är jag däremot aktiv, delar länkar i sociala medier och har mig så uppnår jag cirka 2000-2500 unika per dag. Sajten innehåller cirka 600 artiklar, varav de 100 senaste har en ny utformad design som är uppdelad på två sidor istället för en (vilket genererar mer pengar), och cirka 450 av artiklarna är fixade via SEO. Vid ett passivt beteende kommer samtliga besökare från Google, som har börjat ge resultat. De senaste månaderna har sajten ökat med cirka 100 unika om dagen tack vare SEO. Så, nu till min fråga... Ägarna till Aftonbladet har visat intresse av ett uppköp av sajten (via en kompis som tidigare varit anställd på Expressen och har bra kontakt med även Aftonbladet), men eftersom jag aldrig svarade dem blev det aldrig av (har nämligen gått i väggen och orkar inte allt fullt ut längre (lång historia)). Likaså har jag fått ett bud på 200 000 kr från en känd viralsajt här i Sverige. MEN... Om jag skulle sälja den på en seriös basis, hur mycket tror ni att man skulle kunna ta för sajten? Vad är skäligt? Tacksam för svar! Hälsningar, Emil Lindberg |
||
![]() |
![]() |
|
|