Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Thaimassagesidan.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-08-10, 21:13 #1
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Medlem

Standard Thaimassagesidan.se

Thaimassagesidan.se är en webbplats som jag skapade för nästan två år sedan med hjälp av WordPress med en del modifierade funktioner (t.ex plugins).

Statistik
Den har cirka 360 unika besökare per dag. Bifogat nedan finner ni statistik för senaste tre åren (2014, 2015, 2016) och dom senaste sju dagarna.

Inkomster
Det enda jag gjort för att försökt tjäna pengar på sajten är att jag haft en bild i sidpanelen där det stod att dom kunde mejla mig för att få annonsera på sajten. Jag fick ett par mejl men jag fullföljde aldrig några transaktioner (mig själv mestadels att skylla).

Det finns givetvis möjligheter att sälja sponsrade annonser på sajten till thaimassageföretag eller lägga dit AdSense-annonser om man vill.

Marknadsföring
Jag har aldrig gjort någon form av marknadsföring/SEO av sajten. Det enda jag gjorde var att lägga till massvis med thaimassagesalonger som jag hittade genom Google.

Sajten rankar högt för många long tails, t.ex "thaimassage umeå".

Den enda anledningen till varför sajten rankar är nog innehållet. Allting är unikt och varje textsnutt skrev jag för hand, givetvis med inspiration från deras egna sajter.

Varför sälja?
Thaimassage är ingenting som jag finner särskilt intressant. Jag har andra och mer roliga (i min mening) projekt som jag vill fokusera på.

Budgivning / försäljning
Inga bud under 5000 kronor är av intresse. Auktionen avslutas snarast. Alla bud antas som exklusive moms, om inget annat nämns.

Sajten hostas på Loopia. I försälningen ingår följande: domännamn, allt innehåll, webbplatsfiler/WordPress etc. Hosting får ni fixa själva.

Webbplatsen säljs som företag.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-11, 15:35 #2
Medlem

Medlem

Bud inkommet på 4000 kr. Alla bud är exklusive moms som nämnts tidigare. Ökningar måste ske med minst 500 kronor.
Oläst 2016-08-11, 19:36 #3
Medlem

Medlem

Nytt bud på 5000 kr inkommet.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017