FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Karriar.info – Hämtar nya jobbannonser 2 ggr/dag. Helt automatiserad sajt som uppdateras med FTP. Besökare från 1 januari 2016: 44 675 ub samt 106 095 sidvisningar. Intäkter samma period: 3 326.91 SEK (via Adsense). Här ingår också en Facebook-sida som tyvärr utnyttjats alldeles för lite (med drygt 20-talet likes).
Intervjuaren.se – Här kan man träna inför en jobbintervju. Helt automatiserad sajt även här (går förstås att lägga till mer info om man vill!) som också uppdateras via FTP. Besökare från 1 januari 2016: 5 546 ub samt 59 053 sidvisningar. Intäkter samma period: 1 040.44 SEK (via Adsense). Eftersom tidigare budgivare ”hoppat av” slänger jag också med Jobbautomlands.com som inte har några intäkter eller besöksstatistik. Legat uppe en kortare period men behöver mer omvårdnad. Sökfrasen ”jobba utomlands” ger 3 600 träffar/månad (enligt Google Adwords). Har en hyfsad uppfattning om vad jag vill ha för sajterna, men börjar med att ta emot bud så får vi se var vi hamnar. Vid rimligt bud kan jag tänka mig att sälja direkt. Kommer inte några vettiga bud får sajterna ticka på. Säljer som företag så moms tillkommer på lagda bud. Eventuell köpare betalar överföringskostnader. Med önskan om en fortsatt trevlig kväll (eller natt!) Senast redigerad av micha69 den 2016-07-27 klockan 23:13 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
2 bud har trillat in: Det ena på 5 000 SEK (exkl moms) och det andra på 7 000 SEK (exkl moms). Får väl skylla mig själv lite när jag inte satte ut något riktpris, men för mig är dessa bud inte intressanta i sammanhanget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Domäner betalda t o m:
Intervjuaren.se 2017-02-11 Karriar.info 2017-03-09 Jobbautomlands.com 2018-02-26 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Litet förtydligande: Intäkterna gäller alltså från 1 januari-27 juli 2016. Bud på 8 000 SEK har inkommit. Gör då som så att jag säger att jag inte kommer att sälja för mindre än 12 000 SEK (exkl moms).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|