FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
kanske fel forum, men testar att fråga är, kanske någon annan som har varit i samma sits. Jag har två barn på förskolan, som går 30h/veckan. Jag får inte skicka dem på heltid (40h/v) eftersom jag endast studerar på halvtid. Från hösten sänks 30h/v till 20h/v. Då tänkte jag att jag har ju ett AB som jag driver, men den är i uppstartsfasen och har därmed inte råd att ta ut någon lön. Kan jag under hösten bli "heltidsanställd" utan lön från mitt egna företag för sedan kunna ha rätt att skicka mina barn till förskolan på heltid (40h/v)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur klarar du dig utan tv om du har två barn på förskolan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hypotetiskt: du är heltidsanställd i ditt egna företag för 1:- / mån. Då har du full sysselsättning. Vilken lön du tar ut är irrelevant för sysselsättningsgraden.
Men...du kommer påverka din SGI och föräldrapenning, såvida du inte har annan inkomst. Tänk på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis som digiArt säger så är det helt irrelevant hur mycket du drar hem på slutet av månaden, vad man utgår ifrån är sysselsättningsgraden. Jobbar du 8h/dag för 1kr/månaden i ditt egna bolag så jobbar du heltid och kan således ha arvingarna på dagis 40h/vecka.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|