FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har jag slitit mitt hår i tre dagar och det är dags att erkänna sig besegrad.
Jag har satt upp en windows 2012 server med IIS 8 där tanken är att vi ska köra några "legacy" sidor i asp 2.0. ASP är installerad, configfiler är satte, default document är satte, tidszon och teckenuppsättning är installerad. Sidan funkar med bindning till dnsen och jag kan ladda htmlfiler och bilder men försöker jag köra en .asp fil så får jag felet: HTTP/1.1 New Application Failed och det är med detaljerad felrapportering igång. Vissa sidor leder mig på att användaren IUSR är problemet men jag hittar inget som jag kan göra med denna användare. Någon gurur som kan hjälpa mig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag förmodar du menar ASP.NET och inte "bara" Asp för det är ganska markant skillnad mellan de två... Hursomhelst, kolla så att applikationspoolen som du kör sajten i är av typen "Classic" samt att den användaren som är angiven i poolen har rättigheter till mapparna sajten skriver/läser till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har dock fått ordning på det nu och det hade dels med ytterligare en konfigsak att göra samt användaren IUSR att göra. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|