FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När det gäller .se-domäner ska registrarer genomföra överlåtelser inom fem arbetsdagar enligt registreringsvillkoren:
Citat:
Rapportera gärna fördröjningar även till .SE via e-post: registry[snabel-a]iis.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Registrar: Crystone
Datum då fullständig överlåtelseblankett togs emot av ovanstående: 2015-03-30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vet du även när den nya ägaren "tackade ja till domänen"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I det här ärendet är det jag som är nya ägaren. Crystone har fått in fullständig överlåtelseblankett som är underskriven både av mig och avlämnande part. Fick bekräftelse av deras support 30 mars: "Tack! Vi återkommer när blanketterna är behandlade!"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mitt överlåtelseärende har nu blivit löst, processen startade strax efter jag gjorde inlägget här
![]() Men fyll på med fördröjningar, tror inte jag är den enda som råkat ut för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Blanketter till City Network skickades in 2015-05-17 och provade först att sända in de som vanliga pdf dokument, dessa kom dock ej fram pgr av att de har begränsad filstorlek, något som dock inte framgår på deras hemsida.
Skickade därför en icloud länk för att enkelt lösa detta, detta har jag nu i efterhand fått besked att detta inte är tillåtet, denna INFO finns inte på deras hemsida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag överlåter alltid via .SE-Direkt. Även om inte domännamnet ursprungligen hanterades av dem så för jag över domännamnet dit när det är dags för överlåtelse. Detta just för att deras rutiner fungerar och det aldrig varit något krångel (för mig i alla fall).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|