FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej hallå!
Jag kom på en liten idé om att träna i 100 dagar, behöver absolut inte träna varje dag utan så ofta som det bara går! Nu kanske de flesta undrar varför jag skriver detta här? Jo, jag tänkte göra en egen liten sajt för detta, där man ser 100 dagar i små rutor. Efter att man utfört dagens träning klickar man på dagens datum och rutan blir grön. Gör man inte detta blir rutan röd. Av detta kan man få ut lite statistik som hur många dagar man faktiskt tränat etc. Träningen man utövar bestämmer man själv. Jag själv tänkte köra någon väldigt enkel träning hemma. Tex armhävningar, situps, squats etc.. Vad jag nu söker är någon som kan finna detta intressant och som vill "utveckla" denna sajt med mig. Inget kommersiellt som ska inbringa intäkter eller dylikt, mer för att motivera en själv helt enkelt. Sen ser jag gärna att du också antar denna "100 dagars utmaning" med mig ![]() Bara att skicka ett PM om vad du kan tillföra till sajten etc! Mvh Zebra |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kul idé!
Om du vill ta det vidare ännu längre kan du ju göra en app av det. En bild varje dag, lätta knappar att dela socialt. Sen i slutet efter de antal dagarna man satt som intervall (ex 100) så läggs alla bilder ihop automatiskt till en "timelapse" så man kan se skillnaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ja, man skulle absolut kunna släppa det för allmänheten! ![]() ![]() En annan rolig funktion vore om man tilldelades olika "diplom" vid lyckad milstolpe etc.. Jadu, finns väldigt mycket, men det är kul att bolla idéer! ![]() Ingen som är pepp på detta? ![]() Senast redigerad av zebra den 2015-02-24 klockan 10:01 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kul idé!
Fick bara en tanke... att träna varje dag kan vara rätt tufft för en nybörjare. För att göra det "enklare" att fortsätta vore det bra om även enklare aktiviteter kan få räknas som träning - t.ex. en promenad. Det vore även bra om man fick ett peppande mejl från systemet om man inte tränat på ett par dagar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Känns som att idén har passerat sitt bäst-före-datum? Nu fiss det så måna liknande siter/appar som man kan koppla pulsklocka/gps/fit-armband till, så jag tror det blir svårt att genomföra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|