Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är bäst ur SEO-synpunkt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-16, 12:25 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Vad är bäst ur SEO-synpunkt?

I nuläget så är min hemsida rankad 3:a för ett visst sökord. Det som visas i sökresultatet vid min hemsida är lite utdrag ur senaste inlägget på hemsidan, som oftast inte alls har med nyckelordet att göra.

Min fråga är därför: Är det bäst att fixa en statisk text med nyckelordet i eller ska jag ha det som det är nu så det senaste inlägget syns vid resultatet?

Vad tycker Google är bäst? Tycker de sidan är mindre aktiv om jag istället har statisk metatext?

Postar inlägg rätt ofta, så texten vid sökresultatet ändras ofta.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-16, 13:07 #2
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Google brukar ersätta beskrivningen om den inte är relevant för sökningen, eller om någon annan text på den sidan är mer relevant än det som står i META.

Så du skulle kunna ha en generell META-beskrivning för hemsidan. Skulle någon söka på ett ord som är inkluderat på din hemsida, men inte i META-beskrivningen, så borde Google visa det stycket i beskrivningen istället för din "statiska".

Jag tycker därför att man vinner på att ha en egen beskrivning inlagd då Googles urklipp brukar kunna se lite röriga ut.

Senast redigerad av Kimppa den 2015-01-16 klockan 13:08 Anledning: använder ord som inte existerar - tillrättat
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-18, 19:51 #3
TomasAxelsson TomasAxelsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2013
TomasAxelsson TomasAxelsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2013
Jag skulle rekommendera att du har en statisk meta-text för startsidan som du har vridit och vänt på ordentligt. Här vill du ha en text som "konverterar" och lockar till klick. Inläggen på din sida får ju egna undersidor (om du använder de vanligaste förekommande bloggverktygen som WordPress), och där får ju dessa undersidor en chans att ranka i sökresultaten också, på andra sökord, så kallad "Long tail".

En optimerad meta-description kommer sannolikt öka antalet klick på din webbsida, vilket visar för Google att den är relevant för sökresultatet, det gillar Google.

Google kommer inte att tycka din sida är mindre aktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
I nuläget så är min hemsida rankad 3:a för ett visst sökord. Det som visas i sökresultatet vid min hemsida är lite utdrag ur senaste inlägget på hemsidan, som oftast inte alls har med nyckelordet att göra.

Min fråga är därför: Är det bäst att fixa en statisk text med nyckelordet i eller ska jag ha det som det är nu så det senaste inlägget syns vid resultatet?

Vad tycker Google är bäst? Tycker de sidan är mindre aktiv om jag istället har statisk metatext?

Postar inlägg rätt ofta, så texten vid sökresultatet ändras ofta.
TomasAxelsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017