FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Efter ett intensivt år letandes efter domäner (i bland flera timmar om dagen) har jag ett litet råd till eventuella "nybörjare". Om du överväger/tvekar om att köpa en domän i investeringssyfte, släpp den och sök vidare. Ta bara de som du direkt ser att "den måste jag bara ha". God Jul!
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-12-20 klockan 06:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Håller med dig helt! Jag har planerat att i fortsättningen endast hålla mig till .SE för svenska webbplatser och .com (samt .org där det är relevant) för engelska. .NU kan fungera i vissa sammanhang (t.ex. tv.nu) men av någon anledning har jag börjat ogilla den alternativa "svenska" domänändelsen. Captain Thailand, kommer du fortsätta handla som du gjort tidigare med de nysläppta TLD:erna? Har det växt fram en lönsam marknad för dessa (t.ex. .tips)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för det, Kapten!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Utan tvekan, men jag gissar att jag slutar när de upphör att introduceras. Jag har FÖRSÖKT ta russinen ur kakan, så långt det nu är möjligt och efter egen förmåga.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om jag håller med, jag köpte en urkass domän en gång och fick sålt den för 60 000kr
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Vill du berätta vilken domän?
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag glömde gratulera för en strålande affär. Jag har personligen aldrig sålt en domän för ens hälften så mycket.
![]() |
Svara |
|
|