FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är i behov av massvis med gratis logos. Har inte tid att göra dem från scratch i Photoshop utan behöver hitta lite sajter likt cooltext.com. Kvalitén är därefter men behöver ett väldigt stort antal just nu som det inte är värt att betala för.
Krav: Gratis Snabbt & smidigt Så någorlunda modernt ut (inga anno 1998) Kan använda Google men den övergripande majoriteten av gratistjänsterna är "skapa din logo gratis här och betala bara $xxx för att få använda den" Så sitter någon på några guldkorn ni kan dela med er utav? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu är jag inte till mycket hjälp då du söker sidor där man kan generera en logo, men
tänkte ändå lämna lite input. Jag har alltid dragit mig för att göra logos (det är svårt och tar tid). Men efter det att jag gått igenom några guider på "Lynda.com" så vände det för mig. En logo behöver inte vara stylad med massa fina färger, utan små modifieringar i t.ex. namnet kan göra allt för att få en snygg logo. T.ex. byta ut en bokstav mot en symbol (som hänger) ihop med namnet på sidan. Annars! Så finns det ju t.ex. Google Fonts (om det räcker med en snygg font). Då kan du ju bara fylla i det ordet du använder som brand, och kopiera "Previewen" ![]() Tror inte det finns (om ens några) bra sidor som låter dig generera logos gratis. Du kommer inte heller uppnå någon verkshöjd genom att generera en logo (immaterialrätt). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|