FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Var några år sedan på den gamla goda tiden som jag och Erebos hade e-butiker ihop.
Då körde vi på textalk vilket var smidigt då man kunde ha fler butiker med samma administration och lagerhantering. Ingenting jag önskar åter att paketera men erfarenheten är bra att ha med sig. ![]() Sedan jag och Erebos höll på senast så har det tillkommit en massa lösningar. Vad rekommenderar ni? Prestashop, Magento, Woocommerce eller annat? Hyra en lösning? Hur skulle ni ha gjort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hur löser du det rent tekniskt när en kund beställer produkter från 2 olika företag som du mäklar för?
Får du mejla dessa för hand vad dom ska skicka eller skötts det automatiskt. Tar du arvode på produkt eller fast pris per order? Om du har intresset för för att lära dig så är prestashop eller magento bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rent tekniskt är det fullt möjligt att skapa ordrar i Magento via API. Har för mej det går i Prestashop också.
Det man får göra är att själv ta betalt och sedan betala butikerna minus provision, typ. Inte några direkta konstigheter, men enligt praxis aktiverar man inte betalningen innan butiken levererat grejorna så där krävs någon form av integration i butiken mot den egna tjänsten. Det jag kan tipsa om är att hålla ordentlig koll på lagersaldo i den externa butiken, man vill inte beställa en produkt som inte finns. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|