FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skapar just nu en tjänst som riktar sig till alla bilägare i Sverige, jag funderar på att använda mig av de nya tlds, som t.ex .online eller annat relevant.
Tanken att det ska ge lite mer "branding" för varumärket, kanske blir det enklare att komma ihåg det också. Va tror ni? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror det är kanon, jag har ett par kunder som använder nya tld:er just för att väcka lite mer uppmärksamhet. (Vet inte hur det gått dock)
Vad jag brukar säga är dock att vara noga med, i tryck, skriva http:// innan domänen eller iallafall www.domänen.nytld bara för att verkligen trycka på att det är ett domännamn. Skriver man bara mindomän.nytld så kanske folk inte riktigt fattar att det är en webbadress dom läser. Tyvärr är ju allmänhetens kunskap om dessa nya TLD:er ganska låg. Men kör tycker jag! Jag tror på att dessa kommer ta ordentlig fart närmsta åren och det är grymt läge nu att haffa bra domäner! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Kör på en .se domän.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Försök att göra allt så okomplicerat för besökaren som möjligt. Kort och enkelt. Tänk på skräckexempel likt boozt.com som får bokstavera sin domän i radioreklam.
![]() |
Svara |
|
|