FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns det något sätt att spåra de inlägg man skriver? I detta fall någon dumpar de inlägg som man skriver i bloggen. Personen som troligtvis tar dumpar gör detta på grund av att hen är hatiskt mot den person som får sina inlägg dumpade.
Visst personen skulle kunna lösenordsskydda inläggen men då lär dem som vill läsa vad som skrivs inte kunna göra det i och med att lösenordet inte kan lämnas ut i och med att det finns en risk att lösenordet lämnas ut till dem som tar dumpar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl det som är meningen att skriva inlägg, för att andra ska kunna läsa? Jag vet inte riktigt hur du ska kunna skydda dig från att någon tar "dumpar", menar du att dom kopierar inläggen och lägger upp på sin blogg/sida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Person som troligtvis tar dumpar publicerar dessa dumpar i sin blogg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om det handlar om ren text som personen kopierar, typ som ett foruminlägg så går det inte. Är det kod så är det såklart en annan femma.
Däremot finns det ju sätt att lägga upp inlägg och göra det svårare för personer att kopiera dem men så länge texten går att läsa går det alltid att kopiera. I värsta fall skriver man av texten, kan jag tänka mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad menar du med dumpa inlägg?
Du kanske ska stänga av RSS om det är så att någon kopierar inlägg automatiskt utan att du vill att så skall ske. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Detta har inget med RSS att göra utan att någon klickar på ptr tangenten för att kunna ta en bild i syfte att kunna publicera dessa i sin blogg i elak syfte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, men i så fall går det ju inte utan att hindra människor från att se själva inlägget. Du kan ju eventuellt lyckas ta reda på vilka IP-adresser som används vid skärmavbilderna men det ger inte så mycket eftersom de lätt kan bytas.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|