Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Säljer affiliatesajt med 12000 SEK i intäkter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-23, 06:26 #1
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Standard Säljer affiliatesajt (Hälsa) med 12000 SEK i intäkter

Säljer sajt inom hälsa med många artiklar inom ämnen så som sjukdomar, träning och liknande. Sidan har både artiklar och information om sjukdomar, men även en funktion för användarna att skapa sina egna inlägg/artiklar med sina frågor om sjukdomar där de beskriver sin symptom.

Sidan har totalt 36st längre unika artiklar av hög kvalité och 178st artiklar ifrån läsare som ställer frågor och beskriver sin symptom för att få svar ifrån andra användare.

Sidan har haft 11794 SEK i intäkter de senaste 12 månaderna. Den har 2,53% CTR utspritt över året och det är endast Google Adsense som används.

Här finns bild på Google Analytics statistik ifrån de senaste 12 månaderna:
http://i.imgur.com/kO877sY.png

Här finns bild på Google Adsense statistik ifrån de senaste 12 månaderna:
http://i.imgur.com/PnPcb5H.jpg

Sidan bytte domän tidigare då den tidigare domänen var väldigt hårt nischad till en speciell grupp sjukdomar och jag ville bredda domänen ytterligare för att skapa mer möjligheter. Därav att det är 2st staplar då jag sorterar intäkterna på "Sites" och Google Adsense ser det som 2 olika sidor då det är 2 olika domäner. Men det är samma sajt alltså.

Sidan kräver inget underhåll alls men det finns bra möjligheter att bygga vidare på den om man så vill. Bevisligen finns det ett intresse att ställa sina hälsofrågor anonymt med Fråga-funktionen som skapar nya inlägg för användarnas frågor. Funktionaliteten är däremot inte särskilt utvecklad mer än så, så om någon skulle vilja ta sidan och göra en Q&A Hälsosajt av det så tror jag definitivt det finns möjlighet för det.

Sidan körs med Wordpress.

Tar emot bud.

Senast redigerad av marcuslind den 2014-09-23 klockan 06:33
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-23, 09:02 #2
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Du bör nog ta bort den djupgående statistiken angående Adsense. Det är mot deras TOS så du kan bli bannad för det.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017