FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte ifall det här är rätt del av forumet, men får gärna flyttas om det inte passar in här under.
Då jag förstått att väldigt många har sina företag främst på Malta här på forumet, så tänkte jag passa på att fråga ifall någon vet något om detta. Har provat att skriva mail till Maltapost, men de verkar inte vara så intresserade av att svara på mail. Jag kommer att driva en E-handel, och undrar ifall det skulle vara möjligt att skicka lätta paket under 100 gram till Sverige till ett rimligt pris och på en leveranstid helst på tre dagar. Har försökt att kolla själv på deras hemsida och fått fram att det kostar ungefär 20 kronor men att det då tar "from 6 days" och som en E-handel så känns det inte så optimalt att det tar minst 6 dagar att få hem sin produkt, när konkurrenter som har företag och lager osv i Sverige där paket kommer fram nästkommande vardag, oftast. Om inte detta skulle gå, finns här någon som känner till hur man kan göra från Malta för att få en leveranstid på 2-4 dagar istället till ett rimligt pris, där frakten blir max runt 50 kronor per paket? Det kommer ju att bli en hel del paket varje dag som skickas. Andra leverantörer? Specialavtal? Alla förslag mottages gärna, och det är främst lösningar från Malta jag är ute efter! Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om det är möjligt, även om både DHL, Fedex, UPS, TNT etc finns på Malta lär det bli dyrare än 50.
Tror brev brukar ta 4-7 dagar från Malta till Sverige, sjukaste är brev från Australien kommer fram på 1-2 vardagar ofta snabbare än brev från Sverige. (Fått flera brev från Australien skickade på Fredag och kommit fram i brevlådan tisdag i Malta) Annars är Maltapost okej, dom levererar även lördagar i Malta. Dock ingen erfarenhet av paket med snabbare leverans. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|